הצעת חוק שהעלו חברי כנסת מטעם "הליכוד' ו"ישראל ביתנו" קובעת שחברי כנסת לא ישתתפו באירועים בהם לא יונף דגל ישראל. גופים שיארגנו אירועים אליהם יוזמנו חברי כנסת ולא יניפו את דגל המדינה, יענשו. ח"כ דוד ביטן מ"הליכוד", יו"ר הקואליציה, הסביר היום (שלישי) בשיחה עם גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", שמדובר בהצעה בעייתית כיוון שהיא אינה דמוקרטית.




"עברתי על הצעת החוק ואני לא אתמוך בה ואסיר את חתימתי ממנה", אמר ח"כ ביטן. "חתמתי על הצעת החוק כי התכוונתי לאירוע כמו זה של עיתון 'הארץ' שהיה בניו יורק בו השתתף נשיא המדינה. לא היה שם דגל ישראל וכן היה שם דגל פלסטין וזה לא יעלה על הדעת. לזה כיוונתי, לא למה שכתוב בהצעת החוק. אנחנו יודעים שהצעת חוק מתחילה ולא מסתיימת אותו דבר ולא זו הייתה כוונתי".

"ברור שיש המון מקרים שלא צריך דגל ישראל כאשר אתה בא להופיע", הבהיר ח"כ ביטן. "זה גם לא דמוקרטי כיוון שהחוק ימנע מח"כים ערבים להופיע במגזר הערבי, וזה לא מה שצריך להיות. אם ח"כ מ'הרשימה המשותפת' הופיע באום אל-פאחם, אז מה? נגיד לו שעכשיו הוא לא יכול להופיע חצי שנה כי לא היה דגל? זה לא יעלה על הדעת. הדגל צריך להיות מונף בטקסים עיקריים, או אם אתה מופיע בכנס שבו יש דגלים של מדינות אחרות. אין שום סיבה שלא יהיה שם גם דגל ישראל וצריך לדרוש את זה".

הצעת החוק, שיזם חבר הכנסת אורן חזן (ליכוד), קובעת כי מארגני האירועים שיפרו את החוק החדש יחויבו בתשלום קנס בגובה 5,000 שקלים. במקביל, החוק יאסור על אישי הציבור שהוזמנו לאירוע להשתתף באירועים ציבוריים אחרים שייזום הגוף הנענש לתקופה של חצי שנה.

"גבי גזית", כל יום ב-10:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו