ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר הבוקר (ראשון) בגלי צה"ל כי שרים בליכוד טענו בפניו שהשר ישראל כץ הצית במתכוון את המשבר מול המפלגות החרדיות כדי לפגוע בראש הממשלה נתניהו, מולו הוא מצוי במתיחות

"לפני מספר שבועות ישראל כ"ץ קרא ביוזמתו למפלגות החרדיות, ואמר לנו שמשרד התחבורה לא עובד יותר בשבתות. הכל ביוזמתו. היינו מאוד שמחים. לפי מה ששרים בליכוד אומרים לי, באותו זמן כ"ץ חשב שהוא יוכל להיות בקרוב יו"ר הליכוד ורצה לקרב אליו אותנו מסיבות פוליטיות. אחר כך, אחרי שנתניהו ביצר את תפקידו, כ"ץ רצה לפגוע בנתניהו, אז הוא יצר את חילול השבת הזה, עם הרחפן ומסיבות העיתונאים, וגלגל את זה לפתחו של ראש הממשלה. אין הסבר אחר לתופעה המוזרה הזו".  

השר כ"ץ בתחנת רכבת השלום לאחר עבודות השבת אתמול. צילום: אלוני מור
גפני, שבמפלגתו טענו אתמול כי ידרשו מנתניהו לפטר את שר התחבורה כץ, אמר כי המפלגות החרדיות מתכננות להיפגש מחר עם ראש הממשלה נתניהו. "אנחנו לא מתכוונים לעבור על הדבר הזה לסדר היום. הוא מבחינה יהודית דבר שאסור היה לעשות אותו. כולנו הסכמנו מקום המדינה שהפרהסיה של רשות הרבים תהיה יהודית, למה לרמוס את זה? האירוע של השבת לא נגמר, הוא אירוע מתגלגל. האם אנחנו הולכים לסטטוס קוו חדש שאומר שעובדים בשבת, אם לשם זה הולך - אנחנו לא שותפים בעניין הזה".  

"אני מקפיד קלה כבחמורה על שמירת הסטטוס קוו. לפעמים באים אלי בטענות מהצד השני והחרדים מוחאים כפיים", אמר מוקדם יותר הבוקר השר ישראל כ"ץ גם כן לגל"צ. 
 
כ"ץ הבהיר כי העבודות בתחנת רכבת השלום במהלך השבת היו הכרחיות. הוא הקריא בראיון את חוות הדעת המשטרתית, שאמרה כי לא ניתן לבצע את העבודות בימי חול בגלל שהן יגרמו לעומסי ופקקי תנועה כבדים וכי הן יפריעו לכוחות ההצלה - מד"א ושירותי הכבאות - להגיע ליעדיהם במידת הצורך.