משפטו של החייל היורה אלאור אזריה התחדש היום (ראשון) בבית הדין הצבאי, ואליו הגיע גם חבר הכנסת אורן חזן (הליכוד). בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", סיפר חזן: "אני מזועזע. המשפט הזה הוא פסטיבל מכוער שבסוף עולה לנו בביטחון המדינה. הסיפור הזה, שפעם אחר פעם מגיעים מכל כלי התקשורת, עשרות מצלמות, כתבים שמסקרים, מוציאים כל רגע החוצה, כאילו מינימום מדובר בעתידה של מדינת ישראל, והכל על גבו של חייל, שבסך הכל עשה את עבודתו נאמנה. זה גועל נפש".



בהמשך דבריו תקף חזן את התנהלות שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון ואמר: "זה בסך הכל תולדה של הכישלון וההתנהלות הפחדנית של שר הביטחון הקודם, בוגי יעלון. הגיע הזמן, שכמו שהוא עזב וחלף, לא רק מהמערכת הציבורית והפוליטית ומהנהגת המדינה, אלא בכלל מהנוף של כולנו, הגיע הזמן שגם המשפט הזה יחלוף, שמישהו ייתן שם הוראה לסגור את הפארסה הזאת".





הגעת לבית הדין כדי לעזור לעצמך או לחייל?
"אני לא צריך את המשפט הזה כדי לעזור, לא לעצמי ולא לכם. אני לא צריך את זה בשביל לקבל במה. באתי לשם היום מסיבה אחת, והרגשתי את זה היום באולם בית המשפט, כי על עדי ההגנה מופעל לחץ עצום מכל כיוון. ראינו ואנחנו רואים פעם אחר פעם איך כל מי שפעל נגד החייל מאותרג מכל מקום, וכל מי שרוצה לפעול לטובתו ולטובת כלל חיילי צה"ל, מופעל עליו לחץ. אני חושב שכל מי שרואה, שלצד המכוער שהיה, זה שכבר קבע, סימן מטרות מראש ואמר 'חייל שסרח' ו'צבא מתבהם', יודע שיש גם צד אחר, שייתן לו גב וגיבוי".



אלאור אזריה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90





"אני התערבתי רק כשראיתי שהיו כאלה שמיהרו לזרוק אותו לכלבים. דובר צה"ל, שאמר שהוא לא פעל על פי ערכי צה"ל מבלי שראה תחקיר. רמטכ"ל שמיהר לדחוק אותו הצידה ולקבוע שהוא בכלל לא מבטא ומביע את עמדות הצבא, ושר הביטחון. גם במלחמת יום כיפור היה חייל אחד שעמד מול המערכת ואמר שכולם טועים", אמר חזן.



ככה אתה מחזק את צה"ל? כשאתה יוצא נגד מ"פ, מג"ד, מח"ט, מפקד אוגדה, רמטכ"ל, שדר ביטחון ודובר צה"ל?
"אני מחזק את כל חיילי צה"ל. אני מסתובב רבות בשטח. כמות הפניות שאני מקבל מחיילים בשביל לדבר איתי, הפעמים שאני פוגש אותם בשטח, הם אומרים לי תשמור עלינו, אנחנו לא מרגישים אותו דבר, לא מרגישים שיש לנו גיבוי ושאנחנו יכולים לעשות את מה שמוטל עלינו. כל אחד מרגיש שהוא צריך להסתובב עם סוללת עורכי דין לצידו. אותי זה מטריד. אני מביע את עמדתם. גם אי אפשר להתעלם מהעובדה שמרבית הציבור בישראל עומד לצדו של החייל, כי כולם מבינים שההשלכות של המשפט הזה הן רוחביות ומעמיקות".




"כשזה קשור לאורן חזן, הכל מותר"


על מצבו הבריאותי אמר חזן: "אני יותר טוב. עברתי ניתוח לא פשוט והליך ההחלמה הוא מורכב ועוד לא נגמרה הבעיה". על ההד התקשורתי לו זכה אשפוזו הוסיף: "אני עוד לא התעסקתי בזה. למדתי על בשרי מהיום הראשון בחיים הציבוריים, שכל מה שקשור לאורן חזן, הכל מותר. אנחנו רואים את זה פעם אחר פעם. בסדר, אני לומד להתמודד. כנראה שקורצתי מחומר אחר, כי הנה אני מתמודד עם זה יפה. אני חושב שאנשים צריכים להתבייש. אבל אם יש 'גיבורי מקלדת' שמשעמם להם וחסר להם משהו בחיים, וכל כולם זה להתעסק בבריאות שלי, אם זה מה שנותן להם לקום בבוקר, אז תפדלו".



האם התיק הרפואי שלך חזן הודלף?
"אני לא יודע. בשעה ששכבתי בחדר ניתוח, רדום, בין שמיים לארץ, בין ידי הרופאים לידיו של בורא עולם - לא הייתי בסכנת חיים, אבל הייתי בניתוח בהרדמה מלאה - אז היה מי שטרח להגיד עלי הרבה דברים. בואו נמתין בסבלנות".



ח"כ חזן מאושפז בשל דלקת סינוסים, נובמבר 2015. צילום ארכיון