השר לשעבר, יוסי ביילין, עורר אמש סערה כאשר מתח ביקורת חריפה על השר לשעבר בנימין (פואד) בן אליעזר, שעות ספורות לאחר שהלך לעולמו. בראיון ליעקב אילון בערוץ הראשון אמר ביילין: "קודם כל זה כמובן ערב עצוב שנפטר אדם, אבל אני לא מוכן להצטרף ל'אחרי מות קדושים', לא לכן באתי לאולפן. בעיניי הוא היה הפוליטיקאי הכוחני, הדורסני. 


הוא היה פוליטיקאי שלא היה צריך להיות מועמד של מפלגה גדולה כמו מפלגת העבודה לנשיאות, ודאי לא לתיק הביטחון, למרות שלמעשה שרון עשה את התפקיד הזה". יעקב אילון טען כי דבריו של ביילין הפתיעו אותו וכי לא ידע שזה הקו שינקוט. היום (שני) אמר ביילין בגלצ כי הופתע מתגובתו של אילון שכן הבהיר טרם הראיון שבכוונתו להעביר ביקורת.

ביילין תקף היום את אותם פוליטיקאים שלדבריו שיבחו את בן אליעזר לאחר מותו, למרות שבחייו ביקרו אותו. "אנשים אמרו עליו דברים קשים מאוד באוזניי, מופיעים בטלוויזיה ומתחרים מי ישבח אותו יותר. תגידו אתם לא מתביישים?", אמר ביילין בגלצ.
 
"אדם שכל השנים היה על הגבול"
 
את חיצי הביקורת שלח ביילין יום לאחר הראיון בהעניק לערוץ הראשון, בו סירב להתרפק על זיכרונות העבר. על התנהלותו של בן אליעזר כפוליטיקאי אמר אתמול ביילין: "הוא היה פוליטיקאי, למרות שהוא עבר הרבה דברים אחרים. הוא היה פוליטיקאי בכל רמ"ח אבריו. ההסתדרויות האלה שלו, זה שהוא היה יכול להיות חבר של כולם, מסתדר עם כולם, מתפשר עם כולם. לא היו גבולות, זה שהוא הציג את עצמו כנץ ביטחוני, לא באמת היה העניין".
 
ביילין נזכר בדרכם המשותפת: "אני שומע אותו באוזניי מדבר בקבינט, תמיד הניתוחים שלו היו מהסוג: 'אני שמעתי את השכנה אומרת איך אתם לא עושים שום דבר?' ו'צריך טנקים פה וטנקים שם'. זה לא היה הפוליטיקאי שהייתי רוצה לראות. זה שאהבו אותו ושהוא עשה להם צ'פחות, זה לא הפוליטיקאי שהייתי רוצה לראות".
 
על רקע החשדות נגד בן אליעזר, הוסיף ביילין בביקורת: "אני ממש נחרדתי שהוא היה מועמד לנשיאות. זה אדם שכל השנים היה על הגבול. היו דברים איומים של מבקר המדינה, היו תיקים שנסגרו. הוא חשב כמו אולמרט, שהוא יכול הרשות לעצמו ללכת על הקו ושלעולם לא יתפסו אותו".