ראשי המפלגות החרדיות השרים אריה מכלוף דרעי ויעקב ליצמן, ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נפגשו היום (שלישי) עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על רקע המשבר הקואליציוני שיצרו עבודות הרכבת בשבת. בפגישה סוכם על הקמת הוועדה שתגיע להחלטות בנושא שמירת השבת. בוועדה יהיו חברים נציגים של משרדי רה"מ, התחבורה והכלכלה וכן ראשי המפלגות החרדיות ונציג הרבנות הראשית. הועדה תתכנס בקרוב ותודיע על החלטותיה ודרכי פעילותה בנושא.



בהודעה שפרסמו המפלגות החרדיות נאמר כי "ראשי המפלגות החרדיות מחו בחומרה רבה בפגישתם היום בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו על חילול השבת האחרונה שהיה בשל עבודות הרכבת בעיצומו של יום שבת קודש". עוד הוסיפו בהודעה כי הם "הביעו מורת רוח רבה מהתנהלות שר התחבורה ישראל כץ שנעשתה שלא בתום לב במשך התקופה האחרונה, בשיאה נגרם חילול שבת המוני בפרהסיה, תוך שימוש בהגדרה 'פיקוח נפש' שלא כדין, במקביל הודעות תקשורת וצילומים שונים שנעשו בשבת וכן מופע תקשורתי מיותר והתבטאויות מיותרות שלא הוסיפו כבוד לשבת קודשנו".



התנהלותו לא נעשתה בתום לב לטענת המפלגות החרדיות. השר כץ. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
התנהלותו לא נעשתה בתום לב לטענת המפלגות החרדיות. השר כץ. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



"נתניהו מחויב לשמירת השבת"


ראשי המפלגות הודיעו לראש הממשלה כי קדושת השבת מהווה יסוד ערכי במדינה יהודית וכי לטענתם מדובר בנושא שנשמר במהלך כל השנים בכל ממשלות ישראל, בהתאם לסטטוס קוו ולסיכומים אליהם הגיעו עם הנציגות החרדית. הנציגים הבהירו כי הם רואים בחומרה התנהלות מנכ"ל רכבת ישראל ורואים בו אחראי ישיר לפגיעה בכבוד השבת, וכי ראוי שלא יישא בתפקידו יותר. בפגישה הובהר כי מנכ"ל הרכבת עוזב את תפקידו בחודש הקרוב.



עוד נטען בהודעה של ראשי המפלגות החרדיות כי ראש הממשלה נתניהו הודיע בפגישה כי אין כל כוונה לפגוע בשבת קודש וכי הוא רואה עצמו מחויב לסיכומים בעניין זה. "שמירת השבת חשובה לי מאוד. זהו יום המנוחה הלאומי ואני לא מוכן שיאמרו עליי שאני פוגע בשבת" אמר ראש הממשלה נתניהו. עוד הדגישו ראשי המפלגות כי במהלך הפגישה דרשו לוודא שהעבודות לא יתקיימו בשבת וכי הסיכומים אליהם הגיעו בנושא יישמרו במלואם.