ארגון הליגה נגד השמצה, הארגון המוביל בעולם למאבק באנטישמיות, בגזענות ובשנאה, פנה השבוע במכתב אל מנכ"ל מפלגת הליכוד, גדי אריאלי, בעקבות התבטאויותיו האחרונות של הראפר יואב אליאסי, "הצל", אשר גינה בחריפות את אנשי השמאל. במכתב שכתבה מנכ"לית הליגה נגד השמצה בישראל, קרול נוריאל, נכתב כי "מאז שהתפקד אליאסי למפלגה, הוא לא נוצר את לשונו וממשיך להשתלח במגזרים שונים בחברה הישראלית".

"ביום ראשון האחרון היו אלו 'השמאלנים', אותם השווה בעמוד הפייסבוק שלו למחלת האיידס. הפוסט זכה לאלפי לייקים בזמן קצר וחשף שוב וביתר שאת את השסע העמוק בחברה הישראלית ואת התדרדרות תרבות השיח", כתבה. לדבריה של נוריאל, "דבריו החמורים של אליאסי הינם בבחינת תמרור אזהרה משמעותי עבורנו. אירועים היסטוריים ועכשוויים לימדו אותנו כי מילים מובילות למעשים וכי אל לנו להתעלם מחובתנו לשמור על שלומה ובטחונה של החברה הישראלית דרך יצירת שיח מכבד וראוי". 

הצל עם ח"כ אורן חזן, בעת התפקדותו לליכוד. צילום: ניר רגב


 

"השמצות ודמוניזציה"

בסיום מכתבה ביקשה נוריאל ממנכ"ל המפלגה את התערבותו: "אנו קוראים לך לבחון בכל האמצעים העומדים לרשותך את חברותו של הנ"ל במפלגת הליכוד. אנו סבורים כי חברותו במפלגה משדרת מסר שגוי לכלל החברה הישראלית וגורמת נזק לתדמיתה של המפלגה כמפלגה סובלנית וליברלית. כמפלגת שלטון במשך שנים לא מעטות בתולדות מדינת ישראל וגם כיום, מוטלת על כתפיה של תנועת הליכוד ומנהיגיה אחריות כבדה לשימור תרבות השיח והכבוד ההדדי בחברה הישראלית. חברותו של אליאסי, אשר אינו בוחל בהשמצות ובדמוניזציה לציבורים שלמים בישראל - מעבירה בדיוק את המסר ההפוך".
 
כפי שפורסם לראשונה במעריב, עם הודעתו של הראפר על התפקדותו לשורות המפלגה, בליכוד החלה התארגנות למניעת הצטרפותו. מדובר בקבוצת פעילי ליכוד בראשות ליאור הררי, מפעיל קבוצות וווטסאפ ופייסבוק של תומכי ליכוד, ובהן "אוהבים את שרה נתניהו", ששלחו מכתב ליו"ר התנועה בנימין נתניהו בדרישה למנוע את צירופו של הצל לליכוד בשל "הנזק התדמיתי הקשה", לדבריהם שנגרם כתוצאה מכך לשורות המפלגה. לאחר מכן בכירים רבים במפלגה, בעבר ובהווה, הביעו את מחאתם על "הרכש" החדש. בין המוחים היו בני בגין, צחי הנגבי ונכדו של זאב ז'בוטינסקי.
 
לפני כשבוע הודיע אליאסי כי למרות שטופס ההצטרפות שלו עדיין לא טופל, הוא החל לחזק את מעמדו במפלגה, והודיע כי בידיו חתימות של מאות מתפקדים נוספים למפלגה. מיד לאחר שמילא את טופס ההתפקדות הוא הודיע כי בכוונתו "להחזיר את הליכודניקים לדרכם ולהזכיר להם את הערכים שהם שכחו מזמן, וכי הגיע הזמן להחזיר את המפלגה לימין. לא ימין מתחנף, לא מפלגת יישור קו עם השמאל כדי להיראות נאורים".

רוצה "להחזיר את המפלגה לימין". הצל בכנסת. צילום: אריק בנדר