"ממצאי החקירה לא גיבשו תשתית ראייתית מספקת להוכחת ביצוע עבירות על ידי יו"ר האופוזיציה", ח״כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני), כך הודיעה היום (חמישי) משטרת ישראל. כזכור, הרצוג נחקר באזהרה בחשד לקבלת תרומה אסורה שלא דווחה כדין במסגרת הבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה בשנת 2013. 



על-פי הודעת המשטרה, החקירה לא ביססה תשתית ראייתית מספקת להוכיח שהרצוג ידע על התרומה, מה שהיה הופך את המעשה לפלילי. יחד עם זאת, ממצאי החקירה גיבשו תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות לכאורה של רישום כוזב במסמכי תאגיד וקבלת תרומה אסורה על ידי בכיר במטה הבחירות דאז ולביצוע עבירה של מתן תרומה אסורה על ידי בעל החברה הפרטית. 



מממצאי החקירה עולה כי במסגרת הבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה בשנת 2013, העביר בעל חברה פרטית תרומה בהיקף של כ-40 אלף ש"ח לצורך מימון קמפיין שלילי כנגד שלי יחימוביץ׳ אשר התמודדה מול הרצוג בבחירות. עוד עולה כי במסגרת תצהיר, עליו חתום יו״ר האופוזיציה, לא נמסר למבקר המדינה דיווח כדין על התרומה האסורה לכאורה. על-פי החשד, העלאת הקמפיין ומימונו נוהלו בידי בכיר במטה הבחירות בבחירות האמורות.



החקירה כאמור הסתיימה היום באופן רשמי וכעת צפויה משטרת ישראל להעביר את כלל הממצאים לפרקליטות מחוז תל אביב לעיון והחלטה.



כזכור, החקירה נפתחה בעקבות חשדות אודות מימון קמפיין שלילי כנגד ח״כ שלי יחימוביץ׳ באמצעות תרומה שלא דווחה כדין במסגרת דיווחי הבחירות ושיש בה כדי להוות תרומה אסורה במסגרת הפריימריז במפלגה. בהמשך, באישור היועץ המשפטי לממשלה, נחקר חשד למעורבותו של יו״ר האופוזיציה יצחק הרצוג.



"זמן להתרכז בהחלפת השלטון"


מלשכת הרצוג נמסר: יו"ר האופוזיציה קיבל את הודעת המשטרה וכעת הוא מצפה להכרעה מהירה של היועץ המשפטי בנוגע אליה". ח״כ אראל מרגלית הגיב: "מברך את יצחק הרצוג על סגירת התיק, כעת המשטרה צריכה להתמקד בחקירת ראש הממשלה שכבר הודה שקיבל כסף מעבריינים מורשעים כמו מימרן". 



"פוזרה העננה", עמיר פרץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
"פוזרה העננה", עמיר פרץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90




ח״כ עמיר פרץ בירך גם הוא: "אני מברך את יצחק הרצוג, יו״ר המחנה הציוני, על המלצת המשטרה לסגירת התיק נגדו ופיזור העננה מעליו ומעל מפלגת העבודה. כעת עלינו לחדול מהתנגחויות אישיות ולחזור ולהתרכז במאבק על עתיד המדינה".



יו״ר סיעת המחנה הציוני, מרב מיכאלי, אמרה: "טוב שזה מאחורינו וטוב שזה הסתיים בדיוק כמו שהרצוג אמר לכל אורך הדרך - בשום דבר. כמו שאמרתי כל הזמן, אני סומכת על המשטרה. זה הזמן לסגור שורות ולהתרכז ביחד בקרב על החלפת השלטון לטובת המדינה".



מזכ"ל העבודה חיליק בר הגיב גם: "אני גאה באמון ובתמיכה שנתתי ליו״ר המפלגה לאורך כל הדרך, ובעיקר ברגעים שהיה פופולרי לחבוט בו בנושא. כעת עלינו להתאגד כאופוזיציה, להתוות אלטרנטיבה אמיתית בכל התחומים, להתכונן לבחירות ולהחלפת נתניהו וממשלתו הכושלת".