שלושה מינויים חשובים של ראשי אגפים במשרד הביטחון מתעכבים בשל צו שהוציא בית הדין לעבודה לבקשת עובד בכיר אחר במשרד. העיכובים הפכו לשיחת היום במשרד, וגורמים לסערה בין העובדים הבכירים. ועדות המינויים של המשרד דנו לאחרונה במכרז פנימי למינוי ראש אגף הפיקוח על יצוא הנשק (אפ"י), ראש אגף מינהל הרכש והייצור (מנה"ר) וראש אגף מבצעים לוגיסטיים ונכסים (אמו"ן).



העתירה להפסקת הליכי המינויים הוצאה לבקשת משה זעירא, שהיה עד לאחרונה, במשך ארבע שנים, סגן ראש משלחת הרכש בארה"ב. קודם לכן היה זעירא ראש אגף מערכות מחשוב ומידע לניהול (מל"ן). בעתירתו טוען זעירא כי הובטח לו שבשובו מארה"ב יקבל תפקיד של ראש אגף. אם טענתו נכונה, הרי הבטחה כזאת מנוגדת לחוק ויש בה משום עדות לכאורה כי המכרזים הפנימיים ואולי גם החיצוניים של המשרד בעצם "תפורים".



במשרד הביטחון מכחישים טענה זו מכל וכל. דוברת המשרד מסרה בתגובה: "ההליך המכרזי לאיוש המשרות הבכירות בהנהלת המשרד מתנהל על פי כל הכללים, בהנחיה ובליווי צמוד של נציבות שירות המדינה. מטעמים של צנעת הפרט לא נוכל להתייחס לנושאים הקשורים ליחסי עובד־מעביד".



יש לציין כי שלושת האגפים חולשים על עשרות מיליארדי שקלים בשנה. כמה עובדים בכירים במשרד הגישו את מועמדותם לתפקידים, ביניהם גם קצין הביטחון של המשרד, שלומי מעיין, שנחשב לבעל סיכויים טובים לתפקיד ראש אפ"י. את תגובת משה זעירא לא היה אפשר להשיג.