ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיע היום (רביעי) לפרלמנט ההולנדי בהאג, כחלק מהביקור שלו ביומיים האחרונים במדינה. נתניהו, שזכה לסימפטיה גדולה מאוד מצד בכירי המדינה איתם נפגש, היה עד היום למבוכה גדולה, כאשר אל מול מצלמות הטלוויזיה, החליט אחד מחברי הפרלמנט שלא ללחוץ את ידו של ראש הממשלה, שמצידו הבין את המצב ופשוט המשיך הלאה. מדובר באקט חמור ויוצא דופן, בעיקר כאשר מנהיג מדינה מגיע לביקור.


גורם בפמליית ראש הממשלה מבהיר כי זוהי לא גולת הכותרת של הביקור כיוון שנתניהו התקבל בצורה חמה מאוד, וכי בפמלייתו מרוצים מאוד מאופן הביקור: "מדובר בחבר פרלמנט ממפלגה קיצונית. מוסלמי ממוצא טורקי. שם את ידו על החזה במקום ללחוץ יד. במעשהו הוא מעיד על עצמו. השיחה עם חברי 
ועדת החוץ של הפרלמנט היתה טובה מאוד. רבים מהם הביעו אהדה ותמיכה בעמדותיה של ישראל".

אמש הצהיר נתניהו כי ישראל תחבר את עזה לגז באמצעות צינור וכי ההחלטה כבר התקבלה בקבינט המדיני-ביטחוני. ראש הממשלה אמר לראש ממשלת הולנד, מארק רוטה: "שוחחנו במספר צעדים חשובים למטרה זו, תחילה, שיפור את אספקת האנרגיה והמים לעזה. אין לנו מאבק, שום ריב, עם העם בעזה, רק עם חבורת הבריונים הטרוריסטים שסוחטים אותם. אנחנו נאבקים בטרוריסטים אבל אנחנו רוצים לעזור לאוכלוסייה והצעד הראשון הוא לשפר את אספקת האנרגיה והמים לעזה, ובכלל זה הנחת צינור גז".

מאוחר יותר ציין נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו: "בפגישותיי היום בפרלמנט של הולנד, הדגשתי מספר נושאים חשובים. ישראל מגינה לא רק על עצמה, אלא גם על אירופה. ישראל היא הגורם היציב במזרח התיכון והגורם המייצב ביותר את המזרח התיכון. מעמדה של ישראל בעולם הולך ומתחזק ועוצמתה הטכנולוגית ומאבקה העיקש בטרור, הם בין היתר המחזקים את מעמדה בזירה הבינלאומית. מקור הסכסוך בין ישראל לפלסטינים אינו בישובים ביהודה ושומרון אלא בסירוב העיקש של הפלסטינים להכיר במדינת ישראל כמדינת העם היהודי. שמחתי להיפגש עם ידידינו בהולנד ולהדק את היחסים בינינו לטובת שתי המדינות".

עוד התייחס רה"מ לניסיונות לארגן פגישה עם אבו מאזן ואמר: "אני מוכן להיפגש עם אבו-מאזן בכל עת ללא תנאים מוקדמים לשיחות ישירות", אמר נתניהו. "זה דבר שאמרתי מאות פעמים ואני חוזר ואומר כאן. אני לא בררן לגבי המקום – אם זה פה בהולנד או במוסקבה אין בעיה. זה בהחלט יכול להיות במוסקבה. אמרתי את זה לנשיא פוטין ואמרתי את זה לשליח הרוסי בוגדנוב רק אתמול". 

נתניהו הוסיף: "השאלה המרכזית היא האם אבו-מאזן מוכן להיפגש ללא תנאים מוקדמים. אנחנו שומעים על כך גרסאות סותרות. רק אתמול דוברים פלסטינים הבהירו שהם מוכנים להיפגש אבל יש להם תנאים – שחרור אסירים והם רוצים גם לדעת מראש מה יהיו תוצאות השיחות. אם אבו-מאזן רוצה להיפגש ללא תנאים מוקדמים לשיחות ישירות אני מוכן בכל עת. אני קורא לו לעשות זאת כבר שבע שנים ואם הוא יסכים לעשות זאת תהיה פגישה".