חבר הכנסת יגאל גואטה ממפלגת "ש"ס" מציע חוק לפיו שישה מבין תריסר חברי המועצה של תאגיד השידור הציבורי החדש "כאן" יהיו נציגים ממוצא מזרחי. הבוקר (חמישי) אמר ח"כ גואטה לניסים משעל ודרור רפאל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "תאגיד השידור אמור להיות ציבורי, הציבור משלם עליו אגרה ומחזיק אותו וצריך שיהיה ייצוג הולם. מעל ל-50% במדינת ישראל הם מזרחים וקולם לא נשמע בתאגיד השידור הציבורי הישראלי. הם לא מיוצגים בו.



"כשהעבירו חוק שחייב שיהיה ייצוג הולם לבני מיעוטים ומינו את חמיס אבולעפיה לתאגיד, אף אחד לא שאל איך בודקים אם הוא בן מיעוטים, אולי סבא שלו, אולי סבתא שלו, יהודים. פתאום עכשיו מתחילים לשאול שאלות. מי שחצי ערבי כן יכול להיות מועסק?".




אתה מנציח את השד העדתי, מה לגבי מי שהוא חצי מזרחי וחצי אשכנזי?
"מדובר פה על רוח הדברים. אנחנו רוצים ייצוג הולם לאוכלוסיה, בדיוק כמו שמבקשים ייצוג הולם לנשים ולבני מיעוטים. למה אתה לא אומר מנציח את השד הנשי? אנחנו מבקשים ייצוג הולם למזרחים. מה לעשות שבעובדה התקשורת בישראל נולדה כאשכנזית אליטיסטית. היום היא קצת משתנה אבל היא לא מייצגת בייצוג הולם את ציבור המזרחים במדינת ישראל".

אני מזרחי במוצא, אבל אף פעם לא התייחסו לכך. איך היית מקטלג אותי?
"הייתי מקטלג אותך לפי כמה אתה חדור רוח קרב להביא את מורשת המזרח לקדמת הבמה". 
 

ישנה המלצה סודית של הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, לפיה רמי סדן ימשיך לכהן כיו"ר חברת החדשות של ערוץ 10
"אני עדיין מוביל במאבק, גם אם אני לא מדבר על זה כל יום בתקשורת", השיב ח"כ גואטה. "אני לא אעזוב את המאבק הזה. ההמלצה הסודית של הרשות השנייה שהחליטה להטיל חובת סוגיות, זו שערורייה בפני עצמה. זו חוצפה. מועצת הרשות השנייה זה גוף ציבורי, מה זאת אומרת סודיות? הציבור צריך לדעת. סדן לא ימשיך. אנחנו נתמיד במאבק. אין מקום לאדם הזה כיושב ראש חדשות 10. גם הממונים עליו הבינו את זה והאיש בקרוב מאוד לא יישאר בתפקידו".
 
סדן הוא איש של ראש הממשלה, זו מלחמה נגד נתניהו
"נו, אז מלחמה נגד נתניהו. סו וואט? מה קרה? גם עורכת הדין הילה שמיר (היועצת המשפטית לרשות השנייה) לא יכולה להישאר בתפקידה, כי יש פה יותר מדי, רב הנסתר על הגלוי. אמרתי ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת איתן כבל שאוציא לו מכתב בעניין הזה. אני לא מבין באיזו רשות היא אומרת שמטילים חובת סודיות על כל הדיונים בנושא סדן.

האם יהיו עבודות ברכב בשבת הקרובה? 
"אל תהיו בלחץ. בואו לעשות אצלי שבת בבני ברק, תיהנו עד השמיים. הכי חשוב בנושא השבת שהדברים יעשו בהבנה והסכמה ולא בהתנצחות פוליטית בתקשורת. זה לא מוסיף כבוד לנו ולשבת ואנחנו לא מעוניינים בזה".