ישראל וארצות הברית יחתמו היום (רביעי) על הסכם הסיוע הביטחוני לשנים 2028-2019, כך הודיעה הערב (שלישי) לשכת ראש הממשלה. על פי ההסכם, ישראל תקבל 38 מיליארד דולר במשך עשר שנים. נציגו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ממלא מקום ראש המטה לביטחון לאומי, תא"ל יעקב נגל, הגיע לוושינגטון על מנת לסכם סופית את פרטי ההסכם והוא גם זה שיחתום עליו בשם הממשלה. 



על פי דיווחים, ראש הממשלה דרש 4.5 מיליארד דולרים, אולם הממשל רב לסכום כה גבוה. לאחר מו"מ ממושך הגיעו שני הצדדים להסכם.  ההסכם כולל תקציב מיוחד לתכנית ההגנה מפני טילים, וישראל מתחייבת כי לא תפנה לקונגרס על מנת לקבל כספים נוספים. 



אחד מנושאי המחלוקת העיקריים היו הסעיף שהיה קיים עד כה בהסכמים האלה, לפיו ישראל יכולה להוציא חלק מהסכום בישראל, ולרכוש ציוד וטכנולוגיות מהתעשיות הביטחוניות הישראליות. על פי ההסכם החדש, תוך שש שנים יסתיים ההסדר הזה וישראל תהיה חייבת להוציא את כל הכסף בארצות הברית. 



שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, התייחס בטקס הזיכרון לאסון התאומים שהתקיים ביום ראשון במרכז הבינתחומי בהרצליה להסכם, ואמר כי הסכם הסיוע יפורסם בקרוב ו"יהיה הגדול בהיסטוריה". עוד טען כי הוא יכסה את צרכי ישראל עד 2029 וצפוי להיות מושלם בקרוב מאוד.
שפירו ציין כי ארה"ב משקיעה מיליארדים בישראל ואמר כי "הטכנולוגיה במלחמה בטרור משתנה, כעת משקיעים בלחימה במנהרות".