בקרבת ראש הממשלה בנימין נתניהו זועמים היום (חמישי) על הטור שפרסם אהוד ברק בעיתון ה"וושינגטון פוסט", בו תקף ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר את מדיניותו של נתניהו ואת הסכם הסיוע הביטחוני שנחתם אמש. "ברק צריך לאכול את הכובע במקום לכתוב מאמרים שקריים", אמרו בקרבת רה"מ. "אחרי שהפיץ כי נתניהו הזיק ליחסי ישראל ארה"ב יש לנו הסכם סיוע הגדול ביותר בהיסטוריה ", אמרו.



ברק במאמרו תוקף את הצגת הסכם הסיוע שלדבריו אינו מיטיב עם ישראל. "מעשיו חסרי האחריות של נתניהו ערערו גם את ביטחונה של ישראל, שחתמה על הסכם סיוע עם ארצות הברית לעשור הקרוב. הנזק שנוצר בידי ניהולו הלא זהיר של נתניהו את יחסיו עם הבית הלבן, מוצג כעת במלוא חומרתו", כתב ברק. "ישראל תקבל 3.8 מיליארד דולר בשנה תרומה נמוכה משמעותית ממה שיכולה הייתה להיות לפני שבחר ראש הממשלה להתערב בבוטות בפוליטיקה האמריקנית".



נתניהו תחת מתקפה. צילום: מרק ישראל סלם
נתניהו תחת מתקפה. צילום: מרק ישראל סלם



"אפשר למיעוט מיליטנטי להשתלט על הליכוד"


ברק טוען כי נתניהו הורס בהסכם את התעשיות הביטחוניות מאחר ובעבר אישר הקונגרס פרויקטים רחבי היקף כמו כיפת ברזל. "כתוצאה מכך, או שפרויקטים ביטחוניים מהותיים יבוטלו, או שסכומים דומים יקוצצו מתכניות חשובות בתחומים אחרים" טוען ברק.



במאמרו הוסיף ברק כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו אפשר למיעוט מיליטנטי ולאומני לערוך השתלטות עוינת על מפלגת הליכוד, המיעוט הזה יצר רוב בקבינט, וכך חטף את האג'נדה הלאומית, בשירות המירוץ המשיחי לעבר 'מדינה יהודית מהירדן עד הים התיכון'".



במאמר טוען ברק כי התרחיש המדיני מבשר רעות, "השאיפה הגבוהה הזו תגיע לשיאה באחד משני תרחישים: מדינה אחת דו-לאומית, שבעוד דור יתהווה בה רוב יהודי ותחווה מלחמת אזרחים בדומה לבוסניה, או מציאות אפרטהייד שבה תושבים פלסטינים הם משוללי זכות הצבעה. שתי החלופות הן סופו של החלום הציוני".



את הדברים כתב ברק לאחר שלאחרונה טען כי נתניהו מזיק ליחסי ישראל – ארצות הברית ורמז על התרחשות ביטחונית הקשורה לראש הממשלה עליה לא רצה לפרט.



מהליכוד נמסר היום בתגובה כי "מדובר בדברי הבל שנכתבו על ידי ראש הממשלה הכושל בתולדות ישראל שממשיך לגחך עצמו לדעת בעוד ניסיון קאמבק פאתטי מטעם עצמו. פרסום מאמר שמנגח את מדיניותה של ישראל בתקשורת האמריקנית ביום שבו נחתם הסכם הסיוע הגדול ביותר בתולדות ארה"ב, הוא רק הוכחה נוספת לכך שמה שמעניין את אהוד ברק זה לא טובת המדינה ולא ביטחון ישראל אלא אך ורק טובתו של ברק".