עשרים וארבעה שרים, סגני שרים וחברי כנסת מסיעת הליכוד פרסמו מכתב גלוי בו הם מודיעים על תמיכה פומבית בחקיקת חוק ההסדרה, שנועד לדבריהם "להסדיר בדרך חוקית את בתי התושבים בעמונה, עפרה, נתיב האבות ובהתיישבות כולה ביהודה ושומרון". עוד נאמר בהודעת חברי הסיעה כי חוק ההסדרה בא "למנוע עיוות מוסרי, אנושי וחברתי שייווצר על-ידי פינוי של מאות ואלפי משפחות שבנו את בתיהן בתמיכה ובסיוע של ממשלות ישראל לדורותיהם". הם הודיעו כי יפעלו בכנסת לקידום החקיקה "החשובה והמוסרית".



בין החותמים על המכתב - יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין והשרים יובל שטייניץ, גלעד ארדן, זאב אלקין, יריב לוין, גילה גמליאל, חיים כץ, מירי רגב ואופיר אקוניס. בין חברי הליכוד שלא חתמו מצויים בני בגין, אבי דיכטר, ענת ברקו, צחי הנגבי וראש הממשלה.



מכתב הח"כים לתמיכה בחוק ההסדרה
מכתב הח"כים לתמיכה בחוק ההסדרה



המכתב בא על רק המאמצים למצוא פתרון אלטרנטיבי להוראת בג"ץ להרוס את הבתים שנבנו על אדמה פלסטינית פרטית בעמונה, ובממשלה מנסים כעת למצוא פתרון באמצעות החוק לנכסי נפקדים שיאפשר להכריז על אדמות בקרבת מקום לעמונה כעל אדמות מדינה. אולם פתרון זה נתקל בקושי משום שעשרות פלסטיניים הגישו לאחרונה תביעות בעלות על אותם קרקעות. לאחרונה בג"ץ הורס להרוס עשרות בתים גם במאחז נתיב האבות בגוש עציון.



יו״ר הקואליציה, ח״כ דוד ביטן, אמר "ראשי המפלגות השהו באופן זמני את אישור חוק ההסדרה כדי לנסות ולמצוא פתרון אחר אך לצערי בג"ץ ממשיך בהחלטות שבעצם יפנו בפועל בתים רבים ביהודה ושומרון כך שאין שום טעם רק בפתרון בעיית עמונה שכן בפברואר נעמוד בפני אותה בעיה עם החלטה לפנות 11 בתים ביישוב אפרת. לכן נצטרך  לאשר את חוק ההסדרה וחוק נוסף שדוחה את ההריסה שלי ושל מיקי זוהר (שביחס אליו לא התייחסו בראשי הסיעות) לא נפנה את יהודה ושומרון באמצעות בתי משפט".



היועמ"ש אביחי מנדלבליט כבר הבהיר כי הוא יתנגד לחוק ההסדרה שאותו מבקשים חברי סיעת הליכוד לקדם.



כזכור, ביום שלישי האחרון איים ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) בשיחה ב'רדיו ללא הפסקה' כי "בלי חוק להסדרת עמונה - אין ממשלה". "יש לחוקק את חוק ההסדרה, כי החוק הקיים מביא לאבסורד ומנוגד ב-180 מעלות למדיניות שלנו כממשלה, שהיא לפתח את ההתיישבות. הממשלה הנבחרת במדינת ישראל הדמוקרטית צריכה להיות מסוגלת לממש את המדיניות שלה בתחום ההתיישבות, כמו בשאר התחומים ולכן היא מחוקקת חוקים שתומכים במדיניות שלה", אמר.