הנהגת התנועה הקונסרבטיבית שלחה לראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירים אחרים בממשלה, מכתב, בו הם דורשים ליישם את הסכם הכותל המערבי שאושר בחודש ינואר, לפיו יוקם מתחם תפילה פלורליסטי שיאפשר תפילה משותפת לנשים ולגברים.



במכתב, שממוען גם לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שר התפוצות נפתלי בנט, טוענים הרבנים שבהסכם היו הרבה פשרות, שנתניהו ביקש מהם להגיע אליהן על מנת לפתור את הבעיה.



ב-2015 אמר ראש הממשלה בכנס הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, כי "אני תמיד אבטיח שכל היהודים יוכלו להרגיש בבית בישראל - יהודים רפורמים, קונסרבטיבים ואורתודוכסים - כל היהודים. 



"הכותל הוא הסמל העיקרי ליחסי העם היהודי עם ארצו", כתבו הרבנים, שהוסיפו שאי אפשר לאפשר שליטה של אנשים שרוצים להרחיק יהודים מהתנועה המתקדמת.



עוד כתבו הרבנים לראש הממשלה, כי "היכולת להבטיח את עתידה של מדינת ישראל תלוי בכך שישראל תהיה מדינה דמוקרטית שמחבקת את כל היהודים. אנחנו מאמינים שלמחויבות והאומץ שלך יש פוטנציאל לשנות את ההיסטוריה העצובה שמתרחשת ברגע זה ממש. ההנהגה והחזון שלך יכולים להבטיח שמדינת ישראל באמת ובתמים תהיה בית לכל היהודים".