מרכז מורשת בגין מקיים בשנה האחרונה פעילויות רבות לציון 100 שנים להולדתו של ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר ז"ל והחל ממחר, המרכז חונך פרויקט מיוחד לבתי הספר - סיורים בתל אביב בעקבות שמיר. הסיורים בשיתוף המועצה להנצחת נשיאים וראשי ממשלות במשרד רה"מ והם יעברו בציוני דרך בחייו, החל מימיו במחתרת הלח"י, מעצרו ע"י הבריטים ובריחתו ועד לכהונתו כראש ממשלה. 

הסיור מיועד לתלמידי כיתות ז' עד י' מבתי ספר ברחבי הארץ, ובמהלכו התלמידים יפגשו בשחקנים מתיאטרון "על הדרך" של יאיר הלמן ומתיאטרון "פויקה". השחקנים יסבירו באופן חוויתי על פועלו של שמיר ובנוסף התלמידים יקבלו כתבי חידה עליהם יצטרכו לענות דרך אפליקציית ווצאפ.
מרכז מורשת בגין מציין את הולדתו של ראש הממשלה לשעבר משום שארכיונו של שמיר נמצא בו, לבקשת משפחתו. במרכז מקווים כי דרך הסיורים התלמידים יכירו את דמותו, את הערכים לפיהם פעל, ילמדו על תקופות חייו ויכירו את העבר של העיר.

המשנה לראש מרכז מורשת בגין משה פוקסמן, שאחראי על הפרויקט, אמר כי "הסיורים ברחבי תל אביב הינם אמצעי חשוב להנחיל לדור הצעיר את מורשתו ופועלו של אחד מראשי הממשלה החשובים והמשפיעים על תקומתה של מדינת ישראל. בסיור נחשפים התלמידים למעשי הגבורה של יצחק שמיר שהיה אחד ממפקדי הלח"י ולפעולותיו שהכריעו את שלטון המנדט הבריטי וסללו את הדרך להקמת מדינת עברית. מרכז מורשת בגין רואה זכות גדולה בהנצחת מורשתו ופועלו של רה"מ השביעי של ישראל יצחק שמיר שהיה שותף לתהליכים משמעותיים שהוביל רה"מ מנחם בגין ז"ל".