ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (חמישי) בעצרת הכללית של האו"ם. במהלך נאומו התייחס ראש הממשלה להתנהלות האו"ם מול ישראל ואמר כי הארגון הפך ל"פארסה מוסרית". לדבריו, "יש לי מסר אחד - הניחו את הנשק, כי המלחמה נגד ישראל באו"ם נגמרה". כמו כן הזכיר ראש הממשלה כי הוא עדיין מחויב לפתרון שתי המדינות לשני עמים, והצהיר כשפנה ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שנאם לפניו: "במקום לתקוף את ישראל - אני מזמין אותך לפנות אל העם הישראלי בכנסת בירושלים, ואני מוכן להגיע לרמאללה".



בפתח נאומו הצהיר: "מה שאני הולך לומר הולך לזעזע אתכם, לישראל יש עתיד ורוד באו"ם. אני יודע שלשמוע את זה ממני זאת בוודאי הפתעה, כי שנה אחר שנה עמדתי מעל הדוכן הזה וחבטתי באו"ם על ההטיה נגד ישראל, ולאו"ם הגיעה כל מילה בנושא. בשנה שעברה עברו 20 החלטות כנגד המדינה הדמוקרטית ישראל, ובסך הכל שלוש כנגד כל מדינה אחרת על כדור הארץ".


"האו"ם- מגוף מוסרי לפארסה מוסרית"

נתניהו המשיך ותקף את הארגון בנוגע להתנהלותו מול המדינה: "מה לגבי הבדיחה שנקראת 'המועצה לזכויות האדם', שמגנה אותנו יותר מכל מדינה אחרת? כשנשים נאנסות, נרצחות ונמכרות לעבדות - מי המדינה היחידה שהוועדה של האו"ם מגנה - ניחשתם נכון - ישראל". אונסק"ו, הגוף של האו"ם שאמור לשמור על המורשת הלאומית, בעצם הכחיש את הקשר של 4,000 שנה לאתר הקדוש שלנו הר הבית. זה כמו להגיד שאין קשר בין סין לחומה הסינית. האו"ם, שהחל כגוף מוסרי - הפך לפארסה מוסרית". 



נתניהו באו"ם. הערב. צילום: רויטרס



"אתם בטח חושבים ששום דבר לא ישתנה, אבל הכל צפוי להשתנות והרבה יותר מהר ממה שנדמה לכם. השינוי הזה יקרה באולם הזה - כי הממשלות שלכם משנות את המדיניות כלפי ישראל, זה ישנה את הדרך שבה אתם מצביעים לגבי ישראל באו"ם. יותר ויותר מדינות רואות את ישראל כפרטנר חזק מול הטרור ומנהיגים בעולם מעריכים יותר ויותר כי ישראל היא מדינה חזקה עם שירותי מודיעין מהטובים בעולם. בגלל היכולת שלנו להתמודד עם הטרור - מדינות רבות מבקשות את הסיוע שלנו ורבים מבקשים ליהנות מהחדשנות שלנו. אין לכם בעלת ברית חשובה מישראל, מדינה שהיא עשירית אחוז מאוכלוסיית העולם, אבל 20% מאבטחת הסייבר מגיעה ממנה. אנחנו מייצרים פי 200 מהכוח שלה".

"בסין, בהודו, יפן, ההתייחסות לישראל השתנתה. המדינות יודעות שלמרות הגודל שלנו, אנחנו יכולים לעשות שינוי משמעותי. עכשיו אפתיע אותם יותר, השינוי המשמעותי ביחס לישראל מתרחש בעולם הערבי. ההסכמים עם מצרים וירדן הם עוגנים של יציבות במזרח התיכון. לראשונה מדינות רבות באזור מכירות בכך שישראל אינה אויב, אלא בעלת ברית נגד איראן ודאעש. המטרה המשותפת שלנו היא ביטחון ושגשוג. בשנים הבאות נעבוד יחד בפתיחות להשגת המטרות והיחסים הדיפלומטיים שלנו עוברים מהפכה. אבל אנחנו לא שוכחים שהקשר העמוק ביותר שלנו הוא עם ארצות הברית, הנדיבה והחזקה עליי אדמות". בסיום משפט זה נשמעו באולם מחיאות כפיים סוערות.


התקבל במחיאות כפיים. צילום: רויטרס


"הדרך לשלום עוברת דרך רמאללה ולא דרך ניו יורק"


"הקשר בלתי ניתן לערעור בינינו לארצות הברית מראה את התמיכה הגדולה לישראל מהעם האמריקאי, תמיכה שהיא בשיאה היום ועל כך אנחנו מודים. האו"ם מגנה את ישראל, אבל ארצות הברית תומכת בה. זו התמיכה העקבית של אובמה באו"ם בישראל. ב-2011 אובמה הצהיר בדוכן הזה ששלום לא יבוא מהצהרות באו"ם. לא ירחק היום שבו ישראל תוכל לסמוך על מדינות שיעמדו לצדה. יש לי מסר אחד - הניחו את הנשק, כי המלחמה נגד ישראל באו"ם נגמרה". עוד הוסיף נתניהו: "אני יודע שמדברים על מהלך נגד ישראל באו"ם, מישהו חושב נוכח העוינות נגד ישראל שהיא תיתן לאו"ם לקבוע את הביטחון והאינטרסים שלנו, אבל לא ניתן לאו"ם להכתיב לנו תנאים. הדרך לשלום עוברת דרך רמאללה ולא דרך ניו יורק".

על הגינויים נגד ישראל אמר: "למה להמשיך לגנות את ישראל? אולי כי חלק לא מבינים כי אם האו"ם משקיע בגינוי הדמוקרטיה של המזרח התיכון, הוא עוסק פחות ברעב, בהתחממות הגלובלית ובטבח בסוריה. ככל שהאובססיה של האו"ם תסתיים מהר יותר - כך טוב יותר לישראל וליתר המדינות. אם הנוהג של האו"ם הוא משהו שקשה להילחם נגדו, עוד יותר קשה להילחם נגד המנהגים של הפלסטינים. אבו מאזן תקף את הצהרת בלפור, משהו שאירע לפני כמעט 100 שנה. אבו מאזן תקוע בעבר, למה לא מוגשת תביעה ייצוגית של הפלסטינים נגד אברהם, שקנה נחלה לפני 4,000 שנה? לתבוע את ישראל על הצהרת בלפור? הוא צוחק? אתם מתייחסים לזה ברצינות?".

"הפלסטינים תקועים בעבר"

 

עוד המשיך על התנהלות המנהיגים הפלסטינים, ואמר: "הם עדיין מסרבים בזכות של העם היהודי למולדת ולבית לאומי, וזה לב הסכסוך - הסירוב העקבי הפלסטיני להכיר במדינה יהודית בכל גבול. הסכסוך הוא לא על התנחלויות, הוא התנהל לפני שהייתה אפילו התנחלות אחת. כשפינינו את כל ההתנחלויות בעזה, קיבלנו אלפי טילים שירו עלינו. הסכסוך הזה מתנהל עבור הפלסטינים כשההתנחלויות האמיתיות הן חיפה, יפו ותל אביב. אם הפלסטינים היו אומרים כן למדינה יהודית בשנת 1947, לא היה סכסוך".

"אך הטרגדיה היא שהפלסטינים לא רק תקועים בעבר, אלא שהמנהיגים שלהם מרעילים את העתיד. מידי יום למרבה הצער מאות אלפי נערים פלסטינים סופגים שנאה, זו התעללות בילדים. נסו לדמיין שהילד שלכם עובר שטיפת מוח, איך יכול נער או נערה לשבור את זה? בישראל אנחנו לא עושים את זה אנחנו מחנכים את ילדינו למען שלום. לא מזמן השקנו פיילוט להפוך לימודי ערבית לחובה כדי שנוכל לחיות זה לצד זה בשלום. לב הסכסוך אינו ההתנחלויות, אלא קיומה של עצם המדינה היהודית. ישראל מוכנה ואני מוכן לדון בכל הנושאים להסדר סופי, אבל לעולם לא אדון בזכותנו למדינה אחת ויחידה".


בנימין נתניהו באו"ם, הערב. צילום: רויטרס

 

"ישראלים מגנים טרור, הפלסטינים חוגגים אותו"


בהמשך דבריו התייחס נתניהו לביקורו את אחמד דוואבשה,ששוחרר לאחרונה מבית החולים, ואמר: "הוא היה קורבן של מעשה טרור נורא שבוצע על ידי יהודים, רופאים ישראלים עבדו מסביב לשעון כדי להצילו. כשעמדתי לצד מיטתו אמרתי לדודו - זה לא עמנו ולא דרכנו ואז הוריתי על צעדים חריגים כדי שהאחראים יבואו לדין. המואשמים ברצח משפחת דוואבשה בכלא, לכל צד יש קיצוניים". עוד ציין כי "מה שהסיפור הזה מוכיח הוא ההבדל בין החברות -בעוד מנהיגים ישראלים מגנים טרור, מנהיגים פלסטינים חוגגים טרור".

בהמשך פנה נתניהו ישירות לאבו מאזן והתייחס לנאומו שהתקיים כאמור מוקדם יותר במהלך הערב: "יש לך בחירה, אתה יכול לעודד שנאה כמו שעשית היום, או שאתה יכול להתייצב מול השנאה ולבסס שלום בין העמים. אני לא ויתרתי, אני עדיין מחויב לחזון השלום של שתי מדינות לשני עמים". לאחר שבירך את נשיא מצרים עבד אל פאתח א-סיסי על מאמציו לקידום השלום באזור, אמר כי הוא מאמין שעל מנת שהשלום יקרה במלואו, הפלסטינים צריכים להיות חלק ממנו. "אני מוכן להתחיל במו"מ היום. אבו מאזן, במקום לתקוף את ישראל - אני מזמין אותך לדבר לעם הישראלי בכנסת בירושלים, ואני מוכן להגיע לרמאללה".

אבו מאזן בנאומו באו"ם, הערב. צילום: רויטרס


על המלחמה העולמית באסלאם הקיצוני אמר נתניהו: "כל כך הרבה סבלו מאכזריות: נוצרים, יהודים, נשים, יזידים, הומוסקסואלים, אבל את המחיר הכבד ביותר שילמו מוסלמים חפים מפשע. רבים נרצחו או הפכו לפליטים ומיליונים דוכאו באכזריות. ניצחון את האסלאם הקיצוני יהיה ניצחון לכל האנושות". לאחר מכן התייחס נתניהו לשלושת הישראלים שמוחזקים בעזה ע"י חמאס, ואמר: "חמאס באכזריות לא משיב שלושה מאזרחי ישראל. להוריו של הדר גולדין יש בקשה אחת, לקבור את בנם בישראל, לבקר את הקבר של הבן שלהם שנפל. אך חמאס מסרב, לא אכפת לו בכלל. אני מפציר בכם לעמוד איתם ואיתנו נגד חוסר האנושיות של חמאס, ששובר כל חוק הומניטרי שכתוב בספר".

לקראת סיום נאומו התייחס ראש הממשלה למצבו של הנשיא התשיעי שמעון פרס, שמאושפז בעקבות אירוע מוחי: "אני עומד בפניכם היום בזמנים בהם שמעון פרס הנשיא לשעבר נלחם על חייו. הוא מהאבות המייסדים של המדינה, המדינאים הכי נועזים ומוערכים, ואני יודע שכולם תצטרפו באיחולי רפואה שלמה".

לסיום התייחס שוב נתניהו ליחסים בין ישראל והאו"ם, ואמר: "ישראל רוצה להיות הפרטנר שלכם, בואו נחלום יחד על העתיד ונבנה יחד של תקווה ושגשוג לכל האנושות. אפילו באו"ם, בעתיד הזה ישראל סוף סוף תקבל את מקומה בין האומות".