סערת ההשוואה: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התראיין אמש לכלי התקשורת וטען כי אינו מתחרט על שיחת הטלפון שביצע לצ'רלי אזריה, אביו של החייל היורה, אלאור אזריה, המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בחברון. לאחר מכן אמר כי טלפן גם להורים שכולים, דבריו עוררו סערה וטענות כי ביצע השוואה בין החייל היורה לבין חללי צה"ל. הבוקר (ראשון) לשכת ראש הממשלה הכחישה את ההשוואה. "רה"מ נתניהו לא השווה בין החייל אלאור אזריה לבין חיילים שנפלו. זהו ניסיון שפל, מעוות ושקרי להציג כך את דבריו. רה"מ נתניהו מכבד את המשפחות השכולות ומשפחות הנעדרים, ומודע היטב לכאבן הבלתי אפשרי".



בנימין נתניהו, לא מתחרט על שיחת הטלפון. צילום: רויטרס
בנימין נתניהו, לא מתחרט על שיחת הטלפון. צילום: רויטרס



בלשכת נתניהו פרסמו את ההבהרה לאחר שאתמול אמר בראיון לערוץ 2: "התקשרתי להוריו של אלאור אזריה כמו שאני מתקשר להורים של חיילים שנהרגו או נעדרים".



על שיחת הטלפון לאביו של החייל היורה הוסיף נתניהו: "אני נותן למערכת המשפט לעשות את עבודתה. התהליך ימצה את עצמו, אנחנו נותנים גיבוי לצה"ל. לא מצטער על השיחה לאבא של אלאור. אמרתי לו 'שים יהבך על צה"ל, על הרמטכ"ל, המפקדים ומערכת המשפט'".



נתניהו השיב כי לא התקשר להוריהם של חיילים נוספים שעברו על פקודות הצבא ואמר כי "יש אין ספור הורים שרואים את ילדיהם במצב בלתי אפשרי. מצד אחד צריכים להגן על עצמם ומצד שני לא להיות קלים על ההדק. עמדתי בלא מעט מקרים בהיתקלויות אויב והייתי צריך להחליט מתי אני יורה ומתי לא. לא קל לקצין בסיירת מטכ"ל להחליט דברים כאלו ולכל חייל זה לא קל".



צ'רלי אזריה. צילום: אבשלום ששוני
צ'רלי אזריה. צילום: אבשלום ששוני




לאחר ההודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה, פרסם נתניהו בעמוד הפייסבוק האישי שלו הבהרה נוספת: "אני מצטער אם דבריי הובנו שלא כהלכה. בשום אופן לא ביקשתי להשוות את סבלן של משפחות שכולות, סבל שאותו אני מכיר היטב, למצבם של הורים אחרים השרויים במצוקה. אין השוואה ולא יכולה להיות השוואה".



בתגובה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) התראיינה הבוקר בגלצ ויצאה נגד ההשוואה של נתניהו: "זו אמירה שחוצה גבולות בצורה דרמטית. מדובר בפגיעה במשפחות השכולות ובפגיעה בהנצחה של החללים. ההשוואה למי שמוודא הריגה של מחבל, עושה דבר שבגינו הוא יושב על ספסל הנאשמים להתייחס אל הוריו כאל הורים שכולים, זו פגיעה באתוס הצה"לי".