לפני כשנתיים הודיע גדעון סער, שר הפנים ושר החינוך בממשלות הליכוד ואחד מבכירי המערכת הפוליטית, על נטילת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. בראיון מיוחד עם הרב אפרים בן צבי, שישודר לקראת ראש השנה ב"רדיו ללא הפסקה FM103" דיבר סער על חזרה לפוליטיקה במהלך השנה הקרובה. "כשעזבתי הסברתי שזה פסק זמן", אמר, "לא הודעתי שאני פורש, אלא פסק זמן, כי אני רוצה לחיות חיים אחרים עם המשפחה שלי ואני מאוד מאושר היום. אבל בהנחה שהציבור ירצה, והיום פונים אלי ומבקשים ממני. אין יום שלא פונים אלי הרבה מאוד אנשים ומבקשים, ואם זה יהיה המצב, אז אני אצטרך לחזור. אם אני אראה שיש רצון, בתקופה שזה יהיה רלוונטי, כמובן, אז אני אסיק את המסקנות".



לאחר שנולד לו ולאשתו, גאולה אבן, ילד שני, חש סער כי כעת הוא בשל לשוב לפוליטיקה. "אם אני מסתכל על השנה הבאה, זו שנה שבה יקרו הדברים. זאת אומרת השנה, אולי בגלל שאני הולך להיות בן 50 בחנוכה, אולי בגלל הלידה. תמיד לקראת ראש השנה אני מאוד אופטימי והשנה אני אופטימי במיוחד. כבר הייתי חבר כנסת והייתי שר והייתי שר בכיר והייתי מזכיר ממשלה. הייתי בתפקידים מאוד בכירים. אם אני חושב על חזרה זה אף פעם לא מטעמים של אגו. אני עם האגו שלי חי בשלום. אלא מטעמים שביסודם השליחות. אדם לא יכול לחיות רק את החיים שלו ולהגיד כל השאר לא מעניינים אותי".



על הזוגיות שלו עם מגישת הטלוויזיה אמר סער: "זוגיות ואהבה זה הדבר הכי חשוב. אני בורכתי בזוגיות טובה ואני מאושר. זוגיות טובה שיש בה הכל, אהבה, הבנה, חברות, שיתוף, גידול הילדים. זה דבר שנותן לך את העוצמה לחיים, הוא נותן לך את הכוחות והוא גם נותן לך את הכיף. לכן צריך לעשות מאמץ גדול לשמור עליו במידה שהוא טוב. במידה שהוא פחות טוב, להשתדל לתקן. אבל כל אחד מאיתנו וגם אני באופן אישי, חווה גם פרידות ויודע שגם זה חלק מהחיים. להבין שמערכת יחסים זוגית היא גם הרבה מאוד השתדלות, ולא לפרק זמן מסוים, אלא השתדלות יומיומית".

גדעון סער, גאולה אבן והבן דוד. צילום: אלי שלזינגר
גדעון סער, גאולה אבן והבן דוד. צילום: אלי שלזינגר


"התפקיד של המנהיגות הוא לאחד"


בהתייחסות למצב במדינה הוסיף סער: "התפקיד של המנהיגות מכל הפלגים הוא כיום לאחד, לא להפריד, לאחד. למצוא את המכנה המשותף, לסגור את השסעים. מתוך ראיית השונה וראיית הייחוד. בכל אחד יש ייחוד, אבל לכולנו יש גורל אחד, ייעוד אחד, קשר מאוד חזק לא רק לעבר, אלא גם לעתיד. אנחנו צריכים מאוד להשתפר בנושא של 'ואהבת לרעך כמוך'. גם במישור הבינאישי, בין אדם לחברו, וגם במישור שבין קבוצות באוכלוסייה, או מה שאומרים היום, בין 'שבטים'. צריך יותר אהבה וחברות, ולא רק במועדים מסוימים. למרות שאנחנו מחנכים לזה, הנושא של 'בין אדם לחברו' הוא לא באמת מופנם, לא באמת קיים".

עוד התייחס סער לשינויים שעוברת החברה הישראלית: "אני לא חושב שזה רק אצלנו, אלא משהו שמאפיין את העידן המודרני שהוא מאוד מאוד חומרני, מאוד מאוד מקדש את ההגשמה העצמית של הפרט ופחות ערכים קולקטיביים. זה עולם פחות נעים לחיות בו. הוא כביכול יותר מתקדם ובהרבה מובנים הוא פחות נעים. כל אחד מאיתנו, כשהוא נזכר בילדותו, זוכר דברים שהיו יותר פשוטים אבל יותר טובים. זה כמו מטוטלת. בסופו של דבר יגיע גל נגדי שיחזיר אותנו למקום המתוקן והמורשת שלנו כעם מאוד מאוד עמוקה בנושא הזה. לצערי התרחקנו מאוד מהמקורות, ואני לא מדבר מבחינה דתית אלא מבחינה חברתית. הסולידריות שבין אדם לחברו נפגעה מאוד וצריך לתקן את זה".

הראיון המלא של אפרים בן צבי עם גדעון סער ישודר במוצאי שבת הקרובה בשעה 22:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM".