"התחדשו המגעים בין הליכוד לבין המחנה הציוני בדבר צירוף המפלגה לממשלת נתניהו", כך טען אתמול (שני) גורם בכיר בממשלה. לדבריו, בבסיס המגעים עומדת חבילת תיקים שמנה הכוללת שמונה תפקידי שרים וכן ראשי ועדות בכנסת, שאותם מציע נתניהו להרצוג כ"נדוניה" תמורת הצטרפותו. על רקע זה פשטו אתמול שמועות על הסכם סודי שכבר נסגר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג, אולם הרצוג עצמו הכחיש בתוקף את הדברים, וגם חברי כנסת בסיעתו ששוחחו איתו אמש אמרו כי מדובר ב"ספין שמקורו בליכוד".



חברי כנסת בעבודה מיהרו לטלפן אמש להרצוג כדי לבדוק את נכונות השמועות, אך שמעו ממנו הכחשה גורפת. מקורב להרצוג הכחיש באוזני כתב "מעריב" הן את חידוש המגעים והן את הדיווחים בדבר הסכם כביכול שהושג בין ראש הממשלה להרצוג. "הרצוג כבר לא שם", ציין מקורבו. "הוא הבהיר את התנאים, בעיקר המדיניים והפוליטיים, שבהם המחנה הציוני תוכל להיכנס לממשלה, אך נתניהו לא מוכן לכך".



"מפלגה שעומדת להיכנס לקואליציה לא הייתה משיקה כעת קמפיין נגד הממשלה"


במחנה הציוני גם הדגישו כי המפלגה תשיק בקרוב מסע פרסום גדול נגד תקציב המדינה וחוק ההסדרים. "מפלגה שעומדת להיכנס לקואליציה לא הייתה משיקה קמפיין כזה", סבורים שם. מזכ"ל העבודה ח"כ חיליק בר, שהמריא אמש עם הנשיא ריבלין לביקור באוקראינה, אמר כי בדק את השמועות ולמד כי אין בהן אמת.



גם ח"כ איתן כבל אמר שלא ידוע לו על הסכם שנחתם, ולא יעלה על הדעת שהרצוג היה מסתיר ממנו הסכם כזה. הדיווחים נשמעו אתמול בעקבות סקר מנדטים חדש שפורסם בערוץ 1. על פי הסקר, יש עתיד בראשות ח"כ יאיר לפיד ממשיכה במגמת ההתחזקות והייתה זוכה ל־25 מנדטים לעומת 11 כיום. היא גוברת על סיעת הליכוד, שיורדת מ־30 מנדטים בכנסת הנוכחית ל־21 בלבד.



המחנה הציוני בראשות הרצוג מתרסקת ומאבדת מחצית מכוחה – 12 מנדטים בסקר לעומת 24 בכנסת הנוכחית. שאר התוצאות: הבית היהודי מזנקת ל־13; הרשימה המשותפת - 13; ישראל ביתנו - 9; ש"ס - 8; יהדות התורה - 7; כולנו ומרצ - 6 מנדטים כל אחת.