תושבי עפרה קיימו היום (שלישי) שביתת אזהרה בת יום אחד והפגנה מול ישיבת הממשלה בירושלים במחאה על החלטת בג''ץ לפנות תשעה בתים חדשים שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית. התושבים דורשים להסדיר את חוקיותו של הישוב עפרה ובכך למנוע את סדרת העתירות לבג"ץ שבעקבותיהן נדרשת הממשלה להרוס שכונות ובתים בישוב בפרט ובהתיישבות בכלל.



שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) נשאה דברים במהלך ההפגנה ואמרה כי "

הפגנת תושבי עפרה מול ישיבת הממשלה
הפגנת תושבי עפרה מול ישיבת הממשלה
 



השרה איילת שקד בהפגנה
השרה איילת שקד בהפגנה



ח"כ יהודה גליק (הליכוד) אמר בעצרת כי "הגיע הזמן לומר: די לזמבישיזציה של יהודה ושומרון. צריך להחיל את החוק הישראלי על כל יהודה ושומרון לא בשטיקים ולא בטריקים". בפניה לנתניהו אמר גליק: "שמעתי השבוע אותך אדוני ראש הממשלה אומר שמי שדורש לפנות את ההתיישבות זה טיהור אתני. שמעתי אותך אומר על במת האו"ם 'אנחנו כאן כי זה ביתנו ואנחנו הכי צודקים בעולם. אדוני ראש הממשלה, שכנעת אותי". לבסוף אמר גליק: "הלסדום היינו? הלעמורה דמינו? איך בשם החוק עושים דבר נגד השכל, ההיגיון ונגד האנושיות?".

קוראים להסדיר את ההתיישבות
קוראים להסדיר את ההתיישבות



חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) מסר בנוגע להפגנה: "מגיע לעפרה שכבר כ-41 שנה בקרקע ולהתיישבות כולה להיות חוקיים. לא ארץ זרה ירשנו אלא באנו לארצינו שלנו. אני קורא לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה - עשו הכל ומיד כדי להסדיר את ההתיישבות. המדיניות צריכה להיות שלך ראש הממשלה ולא של יועצים משפטיים בדרגים שונים".