אכזבה נרשמה הערב (רביעי) במפלגת העבודה, בה היה חבר הנשיא לשעבר שמעון פרס שהלך לעולמו, לאחר ההודעה על כך שיו"ר המפלגה יצחק הרצוג לא ינאם בהלווייתו של פרס ומכך שהנואמים היחידים יהיו ממפלגת הליכוד. במפלגת העבודה ביקשו להוסיף לרשימת הנואמים גם את יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, אך קיבלו תשובה שלילית בטענה כי אין לכך זמן בטקס. לפי כללי הטקס, ינאמו בהלוויה נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, כולם כאמור מהליכוד.



שרת התרבות מירי רגב, יו"ר ועדת הטקס, הגיבה לטענות ומסרה כי "על פי הפרוטוקול, יו"ר האופוזיציה אינו אמור לנאום בהלוויה ממלכתית. לבקשתו, האפשרות שינאם בכל זאת נבחנה, אך בשל ריבוי נואמים ואילוצי זמנים עקב כניסת השבת הדבר לא התאפשר. ההחלטה על הנואמים בטקס התקבלה בתיאום עם המשפחה".



עוד נמסר כי "בניגוד לפרוטוקול, מתוך רצון טוב וכבוד ליו"ר האופוזיציה, השרה רגב עשתה מאמץ גדול על מנת שיניח זר כחלק מסדרי ההלוויה (ולא במסגרת זרים נוספים), על אף שיו"ר האופזיציה אינו נכלל בהם".



מירי רגב. צילום: פלאש 90
מירי רגב. צילום: פלאש 90



"צביעות של רגב"


אייל שויקי, ראש מטה יו"ר האופוזיציה, מסר כי הרצוג מסרב בתוקף להגיב ואינו מעורב בעניין, והוסיף: "הדבר האחרון שאנחנו רוצים זה להכביד על המשפחה".



ח"כ יואל חסון, סגן יו"ר הכנסת, מסר הערב בתגובה כי "ראוי שכללי הטקס יישמרו ולא כל אחד יעשה בהם כרצונו, בישראל הדמוקרטית יש סמלי שלטון ואחד מהם הוא ראש האופוזיציה. לא יכול להיות שיחרגו מהכלל הקבוע ולא יאפשרו להרצוג לנאום. זו פגיעה בסדרי השלטון בישראל, לא פחות".



יעל סיני, יו"ר המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה, מסרה כי "ראוי ומצופה לתת להרצוג לנאום, זו צביעות מצידה של מירי רגב לנכס לעצמה את דרך השלום מול העולם, כשביומיום היא תעשה הכל כדי לרסק את התקווה לעתיד טוב יותר במדינה הזאת".