הרבה מאוד מנהיגים ערביים מילאו פיהם מים ועדיין לא הגיבו למותו של הנשיא התשיעי של ישראל, שמעון פרס. גם מדינות איתן שוכן שלום. כגון המלך עבדאללה מירדן ועבדל פתאח א-סיסי עדיין לא יצאו בהודעות פומביות בנושא, מהלך שאכזב לא מעט אנשים. יחד עם המנהיגים הערביים העולמיים, גם קולם של חברי הכנסת הערביים מהרשימה המשותפת, לא נשמע, ואם כבר נשמע, אלו היו דברי ביקורת, כמו דבריו של ח"כ גטאס. 

אחד מהאנשים ששתקו במהלך היומיים האחרונים היה יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה. בריאיון שהעניק לירון דקל ועמית סגל בגלי צה"ל, התעמתו עמו המנחים על ההחלטה שלא להביע צער, וחמור מכך, לא להגיע ולהשתתף בהלווייתו של הנשיא לשעבר. הדיון בין השלושה עלה לטונים גבוהים, כשלא אחת, סגל הטיח בעודה כי מדובר בטעות גדולה מצד הרשימה המשותפת.


ח"כ עודה אמר: "אני לא יכול לשכוח את פרס שהקים את ההתנחלויות, ואני לא יכול לחשוב על הסיטואציה הקשה כמו בתקופת ענבי זעם. אני אביע את דעתי כמו שאני רוצה להביע, אני לא שותף להיסטוריה. אני לא יכול לסלוח על שנת 1949, על הכור הגרעיני. הוא המיט אסון על העם שלי, אני לא יכול להיות שותף לכך, במיוחד כאשר הוא היה נשיא מדינה ולא ביקר את ראש הממשלה".


"יש משהו מורכב, לא קל, יש תפיסה פוליטית. זה אדם שנפטר רק אתמול, צריך לכבד זאת, אבל הוא אדם עם מסרים מורכבים. אני יכול להגיד באומץ וביושרה כמה דברים חיוביים. אני מביע את דעתי איך שאני רוצה להביע, לא כמו שאתה רוצה. הוא עשה דברים יפים, כמו בשנות ה-90 עם הגוש החוסם, ובמיוחד עכשיו על האוכלוסיה הערבית. אין ספק שהוא הוביל לכך שנהיה אוכלוסיה לגיטימית. מעל 90 אחוזים מהאוכלוסייה הצביעה בעדו ב-96', למרות הטבח שהיה".
אתם גם לא משתתפים בישיבות לזכרו של רבין

"על רבין אפשר להגיד עליו הרבה דברים טובים בשנות ה-90, ורעים מאוד לפני. יום האדמה של רבין, שנרצחו בו 6 אנשים, שנת 48, זהו מסר מורכב". 

סגל לא קיבל את התשובה ושאל: "לפני שנתיים נתפסת כסמל של תקווה ופיוס. אם איימן עודה לא מוכן לשים דגש על נקודה אחת או שניים טובה של פרס ולהוציא הודעה על כך, איך אתם באים לציבור היהודי בטענות?
"אני אקבע את שתי הנקודות החשובות, יחד עם זאת, אני לא שותף בכל החגיגה".
אם היה מגיע מנהיג ערבי, זה היה מקל עליך?
"יש לי עמדה מאוד ברורה לגבי היחסים בין מדינת ישראל למדינות ערב. זה חלק מהכלל, אני רוצה גם שלום וגם נורמליציה, שתקום מדינה פלסטינית ויהיה שלום עם כל המדינות הערביות". 
עדיין לא הספדת את פרס. אתה המנהיג המתון של הרשימה המשותפת, כמו שאתה מחרים את הישיבות על רבין
"אני השתתפתי בישיבה המשותפת לגבי רבין, אבל אתה רוצה להסית נגדנו. היינו שם לפני שנה, והפעם האחרונה היינו שם, כי חשוב לנו להגיד שרבין ופרס אכן הלכו לכיוון של שלום. בשבילנו זה דבר חשוב, זה מסר לעתיד. צריך להמשיך בכיוון הזה. פרס, בשנים האחרונות, לא המשיך בדרך הזאת, הוא שתק כל הזמן". 
"אני בטוח שאם היה קורה משהו לך, פרס היה מפרסם הודעה"
"כנראה שהוא יותר חזק ממני, אני אנדרדוג".
דקל הוסיף,: "זה להיות אנושי".
עמית סגל: "או שהוא יותר בן אדם ממך, שתקת את המסר המורכב שלך, לא ביקשתי שתספיד את הכור הגרעיני".