סגן השר למדיניות חוץ, חבר הכנסת ד"ר מייקל אורן (כולנו), פרסם ערב החג בדף הפייסבוק שלו ברכה מצולמת באנגלית לראש השנה. בברכה הלא שגרתית התוודה אורן על שיחות שניהל כילד עם אלוהים, טען כי צה"ל גדול פי שניים מצבאות בריטניה וצרפת יחד, והתגאה בכך שישראל מייצאת קוויאר לרוסיה ויין לצרפת. בברכה, שהפכה עד מהרה לוויראלית וזכתה ליותר מ־30 אלף צפיות, אך גם להרבה תגובות נלעגות, סיפר סגן השר כי כילד בארה"ב היה שונה מכל שאר הילדים, אפילו מוזר, שכן בשעה שאלה הלכו לשחק בייסבול, הוא נהג לשוטט לבדו ביער בקרבת ביתו ולשוחח עם אלוהים.




לדבריו, שיחותיו עם האל התנהלו בצורה הבאה: "מה אתה רוצה ממני? אני כאן כדי לשרת אותך, רק תאמר לי מה עלי לעשות. עד אז תן לי בבקשה את הכלים להיות טוב יותר, נבון יותר, עזור לי להיות כמוך". לדברי סגן השר הוא לא זכה לקבל את תשובת האל, בוודאי לא באופן מילולי, "אך בוא נאמר שהוא ענה לי בדרכים אחרות ואין לי תלונות", הסביר.

כאדם בוגר, סיפר ח"כ אורן ששוחח עם עוד אנשים מאמינים, נוצרים, מוסלמים ואחרים, ושמע מהם על שיחות שהם ניהלו עם אלוהיהם. לדבריו, השיחות האלה היו שונות מאוד מהשיחות שהיהודים ניהלו עם אלוהים, מאז המציאו את הרעיון של אל אחד ויקום מוסרי. לטענתו, מה ששמע מבני דתות אחרות הזכיר לו עבודת אלילים, פגאניות, או ניאו־פגאניזם.

חבר הכנסת אורן תיאר את הציווי שקיבל אבי האומה העברית אברהם מאלוהים, לקום וללכת מארצו ומולדתו אל ארץ זרה והורה לו לא לרצוח, לא לגנוב, ולהיות שונה ויוצא דופן משאר העמים. ישראל, הוסיף סגן השר, היא ההפך מניאו־פגאניות, ודוגמה ומופת לאנושות כולה.

אורן סיפר על נפלאות הארץ שבה, מרחק כמה מאות קילומטרים מאזור שבו טובחים מוסלמים אלה באלה, קיים לדבריו אי של דמוקרטיה, מדינת סטארט־אפ מודרנית שמייצאת יין לצרפת, קוויאר לרוסיה ופסטה ללא גלוטן לאיטליה. בהמשך דבריו סיפר אורן כיצד אורחים מצרפת התפלאו לשמוע ממנו שלישראל צבא גדול פי שניים מצבאות בריטניה וצרפת יחד.

בין שלל התגובות שקיבל הייתה גם תגובה של הזמר אפרים שמיר, שכתב: "איזה חירטוט לאומני ומגלומני, על עליונות יהודית וזה אחד שייצג את ישראל באו"ם. מזעזע כמה יוהרה יש בעם היהודי, שאגב, לא המציא את המונותאיזם".