על רקע הדיווחים על המגעים לאחדות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג, חבר הכנסת עמיר פרץ (המחנה הציוני) הכריז היום (רביעי) בראיון לענת דוידוב ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" על התמודדותו על ראשות המפלגה ומוכנות לעמוד בראשות הממשלה. "אני חושב שאני בשל", אמר, "עברתי מהלכים מאוד מאוד משמעותיים, חלקם חישלו אותי. כיהנתי ברוב התפקידים במדינה ואני בשל לקחת את האחריות הזאת על מדינה שהיא המקום הכי מורכב, הכי מסובך והכי מאתגר".




ההתמודדות (על ראשות המפלגה) נקבעה ליולי 2017. פרץ ציין כי "כאשר יגיע הרגע שארגיש שהוא המתאים, אודיע על החלטתי הרשמית (להתמודד). עשרה חודשים זה קרוב, וזה יקרה מתישהו. התחלתי עכשיו מהלך מקדים שנקרא 'המסע בין אופקים, אפקה, אפיקים', בו אני פוגש קבוצות רבות, מפיל חומות ובונה אג'נדה".



פרץ הגיב לפרסומים על המגעים שמנהל יו"ר המפלגה שלו, הרצוג, לכניסה לממשלה: "דיברתי אתו אתמול, הוא כמובן הכחיש מכל וכל כל מגעים. אני מאמין שלא היו שום מגעים בתקופה הזו ושהוא לא נמצא במצב של ערב חתימה. שני שרים של 'הליכוד' אמרו לי שאנחנו כבר עם רגל וחצי בפנים ושהכל מוכן לחתימה. ביקשתי מהם איזו 'יתד' שאוכל לבדוק אותה כדי לוודא שלא נופלים למניפולציות של המלחמות הפנימיות שלהם. הבעיה היא שהציבור מאמין שיש מגעים כל הזמן ושהמשא ומתן הזה מתקיים לצורך ג'ובים בלבד. כל עוד העננה הזו עומדת מעל ראשינו, נמשיך לשלם מחיר פוליטי כבד. לכן הרצוג חייב לעשות מהלך הרבה יותר דרמטי ממה שנדרש מיו"ר מפלגה רגיל".




אולי מתאים להרצוג להיות כינור חמישי או עשירי בממשלה ולא להיות יו"ר אופוזיציה?
"אני לא חושב שזה המצב, הקונסטלציה היא מסובכת. אם שופטים את יאיר לפיד, למשל, אז מה, הוא מנהל אופוזיציה? הוא לא עושה שום דבר ומקבל מנדטים. זה מוזר מה שקורה במדינה הזאת, הרי לפיד בנה את ממשלת הימין הכי קיצונית, את 'ברית האחים', שסתמה את הגולל בפני הרבה מאוד מהלכים מדיניים. היום המצב הוא שכאשר הציבור חושב ש'המחנה הציוני' ויתר על היותו אלטרנטיבה, אז המנדטים זולגים ליאיר לפיד. לכן אני לא מתרגש מהסקרים ואני חושב שבכוחנו לשנות זאת".



אבל נתניהו צריך את הרצוג לצורך הליכה לוועידת שלום


"שיודיע על ועידת השלום, נראה לאן היא הולכת. אין שום צורך להיכנס לקואליציה בשביל ועידת שלום. אנחנו ניתן לו גיבוי מוחלט בכנסת לכל מהלך מדיני שהוא יעשה. ואם חלילה יסתבר שהמהלכים המדיניים שלו הם רציניים וגורמים לו נזק פוליטי, והוא נמצא בסכנה בגלל שהוא הלך למהלך מדיני, אז נשקול להתייצב לצדו בקואליציה. אבל המרחק כל כך גדול, אין לזה שום סיכוי. כשאדם מאמין במהלך לטובתה של המדינה, שיתייצב בפני העם, כפי שעשה אריק שרון עם ההינתקות. אז היה ברור שמי שרוצה לסייע במהלך דרמטי היסטורי צריך לעשות זאת".



ואם נכנסים לממשלה, אתה איתם?
"לא, מה פתאום. אני הודעתי חד-משמעית שאני לא בממשלה, אין שום סיכוי כזה. נתתי הזדמנות לביבי, ציפי לבני ניהלה משא ומתן (עם הפלסטינים), ובסוף התברר שנתניהו לא מתכוון (לחתום על הסכם) והופסקו השיחות. אני התפטרתי מממשלתו ואני כל כך שמח שעשיתי זאת, לא חיכיתי שיפטרו אותי, כפי שקרה לצערי הרב ללפיד ולבני. אין לי שום כוונה לחזור על מהלך שגוי מיסודו. שום סיכוי. אין פרטנר להתקדמות הזאת, כי נתניהו לא מאמין במהלכים שעליהם מדברים".