ליו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, יש כנראה סיבה לדאגה, כך עולה מסקר שנעשה על ידי חברת "סטאט-נט" ופורסם הערב (חמישי) בחדשות 10. הסקר בחן את מידת שביעות הרצון של המגזר הערבי בישראל מנציגיו בכנסת והתוצאות מצביעות על חוסר אמון גדול. כך, 69% מהציבור הערבי בישראל חושב שהח"כים הערביים שגו כשבחרו שלא להשתתף בהלווית הנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל, זאת לעומת 18% בלבד שחושבים שהייתה זו בחירה נכונה.



צילום: חדשות 10
צילום: חדשות 10



לשאלה מי מנציגי המגזר בכנסת מייצג את עמדות רוב הציבור הערבי בצורה הטובה ביותר, השיבו 31% מהנשאלים כי אף אחד. 39% ענו שאחמד טיבי, בעוד ש-18% בלבד השיבו כי ח"כ איימן עודה, ראש הרשימה המשותפת, מייצג את עמדותיהם בצורה הטובה ביותר. נתון מעניין נוסף במסגרת שאלה זו הוא חוסר האמון המוחלט בח"כ חנין זועבי שקיבלה 0% מתשובות הנשאלים.



צילום: חדשות 10
צילום: חדשות 10



שאלה נוספת וכללית יותר הייתה "באיזו מידה אתה מאמין במפלגות הפוליטיות הערביות?". לשאלה זו, השיבו 33% מהנשאלים "בכלל לא", זאת בנוסף ל-20% שענו "במידה מועטה". רק 13% ענו "במידה רבה" או "במידה רבה מאוד".



צילום: חדשות 10
צילום: חדשות 10



כזכור, הרשימה המשותפת עוררה סערה רבה סביב החלטת חבריה שלא להשתתף בהלוויה הממלכתית לנשיא המדינה לשעבר שמעון פרס ז"ל. בדף הפייסבוק שלו, ספג ח"כ עודה ביקורת חריפה מצד יהודים וערבים. "אולי תתפטרו כבר ותחזירו את המנדטים? אתם מייצגים את ערביי ישראל בכנסת. לא להשתתף בהלוויה זאת לא פטריוטיות  לקבל משכורת מהמדינה זה בסדר? להישבע אמונים בכנסת זה בסדר? במקום לייצג אותנו בכבוד אתם מבזים אותנו", כתב לו אמיר עלי שעלבי. גולש נוסף בשם שהדי מהטה כתב: "ביזיון של הרשימה משותפת, צעד לא חכם בכלל וזה רק מקשה על העברת הערכים והמסרים בין ערבים ליהודים".



בניסיון לרכך את הביקורת מחלק ניכר בקשת הפוליטית, הגיב עודה ואמר: "הבעתי את תנחומי הכנים למשפחתו וחבריו של שמעון פרס. אך טקס הלוויה לא היה אירוע פרטי אלא אירוע של אבל לאומי ובניית זיכרון קולקטיבי, זיכרון שמסרב להכיל בתוכו את ההיסטוריה והכאב של המיעוט הערבי במדינה, אלא מתפאר בעוולות שנגרמו לנו. לכן בחרתי לא לקחת בו חלק".