משבר עמונה ממשיך לגרום למתחים גדולים בתוך הקואליציה, ובעיקר בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. כזכור, לפני החג נפגשו בנט והשרה איילת שקד עם תושבי המקום, ולאחר שאמש בשעות הלילה התקיימה פגישה בין נתניהו לבנט בניסיון לפתור את המשבר שיאפשר פתרון הולם לשני הצדדים, החלה היום (חמישי) מלחמה על מי מנסה לפתור את המשבר בצורה טובה יותר עבור התושבים. על פי המתווה המתגבש, המדינה תפנה לבג"צ בבקשה לדחות בחצי שנה את מועד הפינוי הצפוי של עמונה בדצמבר - על מנת למצוא פתרון משפטי להשארת היישוב. הבוקר נמשכה הפגישה בפורום מורחב והגיעו להבנה כי יבקשו לדחות את מועד הפינוי.

על פי דיווחים שיצאו מכיוון הבית היהודי, לפיהם הוא ושקד איימו הבוקר במשבר קואליציוני במידה ולא יימצא פתרון, לפחות זמני לנושא, הגיב בצורה חריפה גורם מדיני, שאמר היום (חמישי) כי "נתניהו, שר הביטחון והיועמ"ש נדהמו לשמוע את התדרוך של בנט, כאילו ההחלטה לבקש דחייה מבג"צ באה כתוצאה מלחץ של הבית היהודי". 
"בפועל, ההחלטה התגבשה כבר לפני ימים, בדיונים בין רה"מ, שר הביטחון, שרת המשפטים והיועמ"ש. בנט שוב משתמש בטכניקה הידועה של נטילת קרדיט על החלטות שנקבעו מראש. מהותית, הבקשה לדחייה נובעת מהרצון להגיע לפתרון ללא אלימות. כל הדיבורים המיותרים סביב סוגיית עמונה רק מזיקים לתהליך".

כזכור, לאחר סיום צום יום הכיפורים, החלה פגישה לילית בין ראש הממשלה לשר החינוך, כשבנט ביקש מראש הממשלה לאפשר לפחות דחייה זמנית בפינוי של היישוב, על מנת לקבל זמן נוסף לצורך מציאת פתרון משפטי, או לפחות על מנת להכין את חלופת המגורים של המשפחות שאמורות להתפנות, לאחר שברור שחלופה כזו לא תהיה מוכנה במועד הפינוי הנוכחי, שמיועד לחודש דצמבר הקרוב.


מטה המאבק: "לא תולים את תקוותנו בבג"צ"

בעקבות החלטת המדינה לבקש מבג"צ דחיית פינוי לעמונה ממטה המאבק נמסר: "איננו תולים את תקוותנו בבג"צ ומצפים כי הדרג המדיני ובראשם ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון ליברמן, שרת המשפטים שקד ויו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט יובילו באופן מיידי הסדרת עמונה וכלל ההתיישבות בהתאם לסמכותם ואחריותם כלפי אזרחי ישראל ובוחריהם מהמחנה הלאומי. כל תוצאה אחרת תביא לפינוי כפוי ולמאבק חסר פשרות בשטח של אלפי אנשים שיביעו את מחאתם כנגד מחיקת יישוב שלם בארץ ישראל".



ח"כ אראל מרגלית הגיב על יוזמת רה"מ ובנט לדחות פינוי עמונה: "הממשלה הפכה בת ערובה של תושבי עמונה ונציגיהם בבית היהודי. נתניהו הופך את שלטון החוק לבדיחה עצובה. ראש הממשלה הלחיץ בתולדות ישראל נכנע פעם אחר פעם למפירי חוק, ואז בוכה בדמעות תנין על העמקת הקרע עם ארה"ב וגינויה של ישראל באום. - הבדיחה על האיש שרוצח את הוריו ומבקש הקלה כי הוא יתום עברה אצל נתניהו שדרוג ציני במיוחד".



חברת הכנסת ציפי לבני אמרה בתגובה: ‏"כרגיל הממשלה מחליטה שלא להחליט בעניין עמונה - ומחזירה את הכדור לבג"ץ. אח"כ הם עוד יתלוננו על חוסר משילות ויתקפו את מערכת המשפט".



יו"ר ועדת החוקה, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), אמר כי "מדובר באבסורד שאינו מתקבל על הדעת כי לאחר 50 שנה כשהקרקעות בעמונה הוכרזו כאדמות נפקדים ואף אחד מתושבי האיזור לא פנה בדרישה לבעלות, פונה המנהל האזרחי מיוזמתו בשאלת קיטבג לתושבי המקום ובבקשה מפורשת מערביי המקום להתייצב ולדרוש בעלות. במקום להקים צוותים שיבדקו את הטענות ויסירו אותן, המנהל מתמהמה ומושך רגליים וגורם במו ידיו לסבל מתמשך של משפחות המקום. אני קורא לראש הממשלה נתניהו להתערב ולהקים צוותים שיבדקו בזריזות את הטענות המופרכות על מנת להסירן ובכך לשים סוף לסאגה המבישה הזו ולהעביר את עמונה לאדמות הנפקדים".