הצעה חדשה לכלול את גלי צה"ל והטלוויזיה החינוכית בתוך תאגיד השידור הציבורי החדש מסעירה את הרוחות בעולם התקשורת. יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת דוד ביטן מ"הליכוד", שמוביל הצעת חוק לביטול התאגיד וחזרה לרשות השידור, הגיב בראיון לעודד בן-עמי ב"רדיו ללא הפסקה 103fm": "החינוכית זה חלק מהתאגיד. אני נגד לצרף את גלי צה"ל, כי היא מתחרה של רשת ב', זה הבסיס לשידור הציבורי בישראל. אי אפשר לצרף אותן לאותה כותרת ואותה הנהלה, זה יגרום נזק. לכן אני נגד זה באופן ענייני".



ח"כ ביטן הוסיף: "רוצים לטפל בגלי צה"ל, שיטפלו. ברגע שאתה מכניס עוד גורם (גל"צ) צריך לבדוק אותו ולטפל בזה, וזה יעכב את הצעת החוק. מדובר בספין שהולך לעכב את הצעת החוק שלי. זה הכל עניין של זמן. הצעת החוק צריכה להסתיים תוך חודש, לא יותר מזה. כי יש גם נקודת אל-חזור שממנה כבר אי אפשר יהיה לפרק את התאגיד החדש . אם זה לא יקרה אצטרך למשוך את ההצעה".



 

"אני צריך להשיג רוב להצעה בקואליציה", הדגיש ביטן. "אם לא יהיה לי רוב, אמשוך את ההצעה. תוך שבועיים נדע מה המצב. הבעיה העיקרית כרגע זה שר האוצר (משה כחלון). אותו אני צריך לשכנע. אם לא אצליח לשכנע, אמשוך את ההצעה. אני הולך להיפגש אתו ואני לא רואה מצב ששר אוצר בישראל, שאתה מראה לו שיש חיסכון תקציבי גדול (1.4-2.2 מיליארד שקלים, לדברי ביטן)... אין שום סיבה להמשיך ולהשקיע כספים ציבוריים במשהו שניתן להוביל לדרך אחרת".

"זה לא נכון שאנחנו לא רוצים שידור ציבורי", הבהיר ביטן, "אם לא היו רוצים שידור ציבורי היו סוגרים את רשות השידור ולא מנסים לפתוח את התאגיד החדש. זה לא המצב. כשהחליטו בזמנו לפתוח את השידור הציבורי החדש גם האופוזיציה וגם התקשורת תקפו את (ראש הממשלה) נתניהו ואמרו שהוא רוצה לשבור את השידור הציבורי. היום, כשהוא רוצה לחזור לערוץ 1, מעלים מולו שוב פעם את אותה טענה. אם התאגיד היה מתחיל לפעול לא הייתה בעיה. אנחנו לא התערבנו בניהול התאגיד החדש. גם החוק לא מאפשר לנו להתערב. ולמרות זאת, הם לא מצליחים לעלות לשידור. כל פעם מבקשים דחייה של עוד חצי שנה ועוד חצי שנה. מישהו הפריע להם לעלות לפני שנה, חצי שנה, חודשיים?".

"לא נכון שאנחנו לא רוצים שידור ציבורי". ח"כ דוד ביטן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
"לא נכון שאנחנו לא רוצים שידור ציבורי". ח"כ דוד ביטן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


"אין לנו שום כוונה לפגוע בשידור הציבורי", ציין ביטן. "צריך להבין את המכניזם שהיה. רצו להמשיך את רשות השידור אבל אי אפשר היה לנהל אותה ולהוביל אותה לשנות האלפיים. לכן הקימו את התאגיד החדש, כי כבר אי אפשר היה לפרק ולהרכיב את הרשות הישנה. אבל מאז הייתה כבר התייעלות ברפורמה הזאת, מ-1650 עובדים ירדו ל-1050 עובדים. זו המגמה. צריך להמשיך להפחית את רשות השידור לכ-800 עובדים, כי רק ככה אפשר לנהל את זה בצורה יותר מקצועית ויעילה. אם זה לא יקרה, אמשוך את הצעת החוק. היא לא תתקיים בכל תנאי".

בן-עמי טען שרשות השידור כשלה כי הפוליטיקאים מינו מנהלים כושלים כדי ש"ילקקו להם". ביטן השיב: "מינו מנכ"ל שהיה אחד העיתונאים הבכירים והוא ניהל, ולא הפוליטיקאים. הפוליטיקאים ממנים הרבה מאוד אנשי מקצוע בהרבה מאוד תחומים והם מצליחים בתפקידיהם".
 
"ניסים משעל ודרור רפאל", כל בוקר ב-9:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו