ח"כ מיכל רוזין, ח"כ זהבה גלאון וח"כ תמר זנדברג (מרצ) פנו היום (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה (יועמ"ש) אביחי מנדלבליט בעקבות הכרעת בית משפט השלום על תביעת הדיבה שהגיש ח"כ אורן חזן (הליכוד) נגד עיתונאי ערוץ 2 עמית סגל, וביקשו להסיר את חסינותו של חבר הכנסת. חברות הכנסת התייחסו להחלטת בית המשפט לפיה ח"כ חזן השתמש בסמים קשים וניהל קזינו בבולגריה. בכך, אישר בית המשפט את רוב הממצאים שעלו בתחקיר. 



במכתב ששלחו ליועמ"ש, כתבו חברות הכנסת כי "לנוכח האשמות חמורות אלו, שקיבלו משנה תוקף בקביעת בית המשפט מהיום, אנו פונות אליך בשנית בבקשה שתפעיל את סמכותך להסיר את חסינותו של חזן ותורה למשטרת ישראל לחקור את הדברים". עוד ציינו חברות הכנסת כי ח"כ רוזין פנתה ליועמ"ש הקודם יהודה וינשטיין עם פרסום הדברים לראשונה בשנה שעברה, בבקשה להורות למשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד חזן, אך זו לא נענתה עד היום.



חזן וסגל בבית המשפט. ארכיון: פלאש 90




במכתב ביקשו חברות הכנסת להדגיש את החשיבות הרבה שלדבריהן יש לחקירת חזן: "כשנבחר ציבור נחשד בעבירות שנושאות עמן לא רק ענישה פלילית אלא גם קלון משפטי ומוסרי, וממשיך להחזיק במשרתו הציבורית. - אל לנו לעבור לסדר היום". עוד ציינו כי "לנוכח האשמות חמורות אלו, שקיבלו משנה תוקף בקביעת בית המשפט מהיום, אנו פונות אליך בשנית בבקשה שתפעיל את סמכותך להסיר את חסינותו של חה"כ חזן ותורה למשטרת ישראל לחקור את הדברים".



חזן: "אחרי ניסיון מכוער, ניצחתי"


חזן עצמו הגיב להחלטת בית המשפט ואמר בשיחה שקיים שעות ספורות אחריה עם רינו מצליח בגל"צ: "אחרי ניסיון מכוער, היום ניצחתי, בגין השקרים עמית סגל מחויב לשלם לי פיצויים ולשלם לי כסף". במהלך השיחה התעמת חבר הכנסת עם הטענות שהופנו כלפיו, וטען כי לא היה סחר בנשים ובסמים. 


"אני אצטט מתוך פסק דין של בית המשפט, תבעתי אותו על פרסום וטענות חריפות על סחר בסמים וסחר בנשים - הדברים האלה לא היו. 



בשלב זה ניסה רינו צרור לעמת את ח"כ חזן עם הדברים שנכתבו, ואף טען כי בית המשפט אמר שהכינוי "סרסור" הוא לגיטימי. חבר הכנסת זעם ואמר: "אתה מסלף את העובדות, אתה שקרן. זוהי הוצאת לשון הרע על התובע. הקראתי לך ציטוטים. אני מבין שאתם רוצים לשמור על הגווארדיה התקשורתית ועל הכתב שלכם בתחנה (סגל משדר גם את התוכנית דקל-סגל בימי חמישי).