חברת הכנסת שולי מועלם-רפאלי, יו"ר סיעת הבית היהודי, התראיינה הבוקר (חמישי) לתכנית של ניסים משעל ודרור רפאל ב"103FM", ואמרה בעניין משבר עמונה כי "ראש הממשלה גורר רגליים. ברור לכולם שה-25 בדצמבר מתקרב. ישנו מתווה שמוסכם על כולם שיוכל לתת פתרון ואנשים שאמורים לקדם את זה גוררים רגליים ולא בודקים בקצב הנכון ולא בדרך הנכונה. אנחנו חושבים שראש הממשלה שנתן את ההוראה להתקדם כנראה לא דפק על השולחן".





מועלם טענה הסבירה שמפלגת הבית היהודי נאבקת מתוך מושבה בקואליציה: "אנחנו מנהלים את המאבק מתוך הממשלה ביחד איתו. הוא מבין שממשלת ימין לא יכולה לשרוד הרס של יישוב שלם. לא מדובר ב'שתי מכולות שהציבו על הר' כמו שקראו להתיישבות כזאת פעם, אלא על הרבה משפחות. ראש הממשלה צריך לעשות את הדברים באופן הרבה יותר נמרץ. הבעיה שלי היא שעמונה היא לא אירוע נקודתי". 



מועלם דיברה בחריפות בראיון: "לדעתי לא תשאר ממשלה אם לא תפתר בעיית עמונה. 25 שרים וח"כים חתמו על מסמך למען עמונה. לדעתי הממשלה לא תאשר את הגירוש הזה, ואם כן, הממשלה תתפרק בגלל עמונה או בגלל יציאת הבית היהודי. בגלל הבגץ ברור שהבתים כמו שהם לא ישארו במקום שבו הם נמצאים, יזיזו אותם והם ישארו על ההר במתווה אחר. אותן חלקות שסמוכות ליישוב יהיו במרחק מטרים ספורים מאיפה שהם היום".