מינויים שנויים במחלוקת: ועדת גילאור לבחינת המינויים בשירות הציבורי תדון היום בבקשת שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר האוצר משה כחלון למינוי מקורביו של ליברמן לתפקידים בכירים בחברות הממשלתיות הביטחוניות. מדובר במינויי השרים לשעבר יצחק אהרונוביץ ליו"ר תע"ש ועוזי לנדאו ליו"ר רפאל.

יצוין כי הדיון צפוי להתקיים אף שהטיפול במינויים נעשה בניגוד לנהלים שנקבעו במסגרת "נבחרת הדירקטורים". על פי ההוראות הנוכחיות, חייב מועמד לתפקיד דירקטור בחברת ממשלתית לעבור ראיון קבלה ולענות על כמה קריטריונים. רק לאחר הריאיון, ובתנאי שעבר את הסינון המקדים, אמור מנכ"ל רשות החברות, אורי יוגב, להביא את ההמלצה לוועדת המינויים בשירות הציבורי. אולם מכיוון שבין השרים ליוגב קיים כיום נתק מוחלט, אלו, כך מתברר, החליטו להתעלם מהנהלים הכתובים.

יוגב, מצדו, התריע רק בסוף השנה האחרונה מפני יוזמת חקיקה של יו"ר הקואליציה, דוד ביטן (הליכוד), שיזם הצעת חוק שלפיה יתאפשר לערוך מינויים פוליטיים של שרים, חברי כנסת וראשי רשויות לשעבר כדירקטורים בחברות ממשלתיות.

במכתב ששיגר בסוף השבוע לשרי האוצר והמשפטים, התריע יוגב כי חקיקה זו "תחזיר את ישראל שנים לאחור". מנגד, יוזמת החקיקה של ביטן נולדה על רקע טענות קשות של הליך הסינון בנבחרת הדירקטורים. על פי המקטרגים, הסינון תחת הנהלים הקיימים מנע "כהונתם של בעלי ניסיון עצום כמו רונית תירוש, אסתר דומיניסיני ואחרים לכהן כדירקטורים".