מליאת הכנסת תקיים מחר (שלישי) ישיבה מיוחדת לזכר השר רחבעם זאבי (גנדי) ז"ל, במלאת 15 שנה להירצחו. לקראת הישיבה הודיעו שורה של חברי כנסת כי בכוונתם להחרים אותה. בין המחרימים כל חברי סיעת מרצ, ח"כ קסניה סבטלובה וח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) וחברי הכנסת של הרשימה המשותפת.



במרצ הוחלט אתמול בישיבת סיעה לקראת פתיחת כנס החורף להיעדר במפגיע מהישיבה לזכר גנדי. בין היתר, בגלל תחקיר "עובדה" שייחס לזאבי אונס ותקיפות מיניות. ח"כ תמר זנדברג (מרצ) אמרה: "מצפונית, אני לא יכולה לשבת שם".



הישיבה המיוחדת בכנסת נערכת במסגרת חוק מורשת גנדי שהתקבל ב־2005. יו"ר סיעת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הגישה הצעת חוק משלה הקוראת לביטול חוק מורשת גנדי.



ח"כ סבטלובה אינה מסתפקת בהחלטה להחרים מחר את הישיבה, אלא אף פנתה ליו"ר הכנסת, יולי אלדשטיין, בדרישה לבטלה כליל. "אין זה מתפקיד בית המחוקקים לציין מורשת של עבריינות, עולם תחתון, עבירות מין ושנאת זרים. אלו הם פרקים עיקריים במורשת גנדי ועל הכנסת להתנער מהם לאלתר", כתבה.


בישיבה מחר יישאו דברים אדלשטיין, ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר החקלאות, ח"כ אורי אריאל.



קודם לישיבה תיערך בהר הרצל האזכרה הממלכתית לזכרו של השר, שבה תושמע לראשונה התייחסות המשפחה לדרישת ותיקי חטיבת הראל בפלמ"ח למנוע את הנצחתו של גנדי במתחם שער הגיא. בנו של גנדי, פלמ"ח זאבי, ייצא בחריפות נגד דרישת הלוחמים הוותיקים ויאמר כי מדובר במניעים פוליטיים.



ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני), התומכת בדרישת ותיקי הפלמ"ח, אמרה כי תשתתף מחר בישיבה המיוחדת בכנסת והסבירה: "יום הזיכרון להנצחת זכרו של רחבעם זאבי הנו יום ממלכתי שעבר כחוק בכנסת. תהום פוליטית מפרידה בינינו, אבל גנדי נרצח בשל היותו שר בממשלת ישראל. אם בעקבות תחקיר "עובדה" תובא הצעת חוק לביטול יום הזיכרון, אבחן את עמדתי לגביה. עד אז, אכבד את יום הזיכרון הממלכתי, גם אם בלב כבד. אין הדבר משנה את עמדתי הנחרצת בנושא קריאת חאן שער הגיא על שמו - החלטת ממשלה שצריכה להתבטל, ובהקדם", הוסיפה.