"התאגיד יותר חשוב לך מהגליל", צעקו היום (שני) בזעם פעילים של ישובי הצפון לעבר שר האוצר משה כחלון, במהלך הופעתו בוועדת הכספים של הכנסת, וזרקו לעברו במחאה גלילים של נייר טואלט תוך שהם קוראים לעברו קריאות נזעמות. במקום פרצה מהומה וסדרני הכנסת נאלצו להרחיק את המפגינים בכוח מחוץ לאולם. הפרובוקציה המתוכננת מראש היתה חלק מצעדי המחאה של ראשי רשויות מהגליל והגולן, שטוענים כי תקציב המדינה שיובא לאישור הכנסת במהלך מושב החורף לא כולל תקצוב שראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר כחלון ושר הנגב והגליל אריה דרעי הבטיחו לדבריהם לשיקום ופיתוח הצפון בהיקף של כ-18 מליארד שקלים.



בעקבות כך, החליטו ראשי הרשויות באשכול גליל מזרחי לחבור לראשי הרשויות באשכול גליל מערבי וגליל מרכזי ולצאת ביחד למאבק ציבורי רחב על התקציב המיוחל. מחר, יום פתיחת מושב החורף של הכנסת, הצפונים עולים לכנסת להפגנת ענק, כאשר ראשי הרשויות יעלו למסע הסברה בתוך הכנסת מול השרים והסיעות השונות.



כחלון בוועדה, היום. צילום: מרק ישראל סלם





היום בוועדת הכספים. צילום: מרק ישראל סלם



צילום: מרק ישראל סלם


הורחקו מהאולם. צילום: מרק ישראל סלם



"זה הזמן להציל את הגליל"


יו"ר אשכול הרשויות בגליל המזרחי וראש מועצה אזורית גולן, אלי מלכה, אשר ישתתף מחר בהפגנה ובדיוני הוועידות במשכן, ציין: "זה הזמן של ממשלת ישראל להציל את הגליל. יש פה הזדמנות חד פעמית למנף את יתרונותיו וחוזקותיו של הגליל ולצמצם את הפערים הגדולים שנוצרו בכל תחומי החיים בין הצפון למרכז ודרום הארץ. לא ניתן להעביר את תקציב המדינה ללא תקצוב תכנית צפון".



ראש עיריית צפת, אילן שוחט, הוסיף: "מצער לראות כי הגליל הוא חבל הארץ האחרון שהמדינה עוד לא הגיעה אליו. על ממשלת ישראל להתעשת ולעבור משלב הדיבורים לשלב של מעשים ולהכניס את התוכנית בתקציב הדו שנתי. אנחנו נחושים מאוד וכל תושבי האזור מאחורינו כחומה בצורה".