שר הביטחון אביגדור ליברמן קרא היום (שני) לחברי הכנסת, עם פתיחת מושב החורף, להימנע מהתקפות על קציני צה"ל ויצא נגד מה שכינה "ניסיונות שקריים לעוות את ההיסטוריה ולפגוע בסמלים ובנרטיב הבסיסי שלנו כאן כמו הפרסומים על "כח צביקה"". ליברמן, שדיבר בפתח ישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אמר: "אני רוצה לפתוח את הישיבה היום דווקא בזה שאחלוק אתכם את התחושה הקשה שלי ממה שקורה בזמן האחרון סביב צה"ל והקצינים הבכירים:".



"אני מדבר על כך שאסור להשלים עם המצב שבו קצינים במדים הם אובייקט להתקפות, להתנפלות ולהשתלחות בכלל ובטח שלא מצד חברי-כנסת. אני לא מוכן לזה ולא משנה אם מסכימים עם מתאם הפעולות בשטחים או לא או שחושבים שאלוף פיקוד מרכז קיבל החלטה נכונה או לא או כל דבר אחר. אפשר לתקוף את השר, את סגן השר או כל אחד אחר מהדרג הפוליטי אבל לא את נציגי צה"ל, שהם לא רשאים אפילו לענות. תעזבו את הקצינים והחיילים – צה"ל מחוץ למשחק", הדגיש ליברמן.



"ואני לא אומר את זה כי עכשיו אני שר הביטחון - תלכו לארכיונים ולפרוטוקולים ותראו שמעולם לא התבטאתי נגד הצבא או נגד קצין כזה או אחר. מי שיש לו טענות שיבוא בטענות לדרג המדיני", הוסיף. עוד אמר כי הדברים נכונים גם לגבי הוויכוח על מבצע "צוק איתן", לקראת פרסום דו"ח המבקר בעניין ולדבריו "גם שם צה"ל ביצע מה שהקבינט הנחה אותו וגם שם לא צריך לגרור את הצבא לוויכוחים פוליטיים מיותרים".



לדברי ליברמן, אין מקום גם לביקורת על תנאי השירות של קציני צה"ל: "זה פשוט לא מתקבל על הדעת, בוודאי האנשים סביב השולחן הזה מודעים למהו גודל האתגר שעומד בפני הצבא בניסיון להשאיר אנשים טובים בצבא הקבע, מנגדים בימ"חים שהמשכורת ברוטו שלהם נעה בין 6000-6500 ש"ח והם עובדים סביב השעון ויש להם אחריות למוכנות של כל הכלים והנשקים לשעת מלחמה, ועד לאנשי סייבר שצריכים לעמוד בפיתויים שהשוק הפרטי מציע להם חדשות לבקרים".


"ניסיון לפגוע במכנה המשותף הכי רחב של החברה הישראלית"


כאן התייחס שר הביטחון לפרסומים המטילים ספק במעשה הגבורה של צביקה גרינגולד במלחמת יום הכיפורים, בעל עיטור הגבורה שפעל כטנק בודד לבלימת המתקפה הסורית ונודע ככח צביקה. "לאחרונה אנחנו עדים גם לניסיונות שקריים ונבזיים לעוות את ההיסטוריה ולפגוע בסמלים ובנרטיב הבסיסי שלנו כאן, כמו בתרומתה של חטיבת הראל לשחרור ירושלים או סיפורו של "כח צביקה" או של לוחמי הל"ה, כל הדברים הללו כשהם חוברים יחד הם ניסיון לפגוע במכנה המשותף הכי רחב של החברה הישראלית – בצה"ל".



"עם כל הציניות, שהיא כל-כך נפוצה בבניין הזה צריך לזכור שצה"ל הוא המרכיב החשוב ביותר לא רק של ביטחון ישראל אלא של החברה הישראלית כולה. אני מציע לכם לעשות סיור בבסיס מחוה אלון ובחוות השומר ולראות את הצעירים שהחברה האזרחית ויתרה עליהם, כאלו שעד גיל 18 כבר צברו, בגלל נסיבות משפחתיות קשות, תיקים במשטרה והסתבכויות אחרות – לראות איך צה"ל מטפל בהם ומשקם אותם, איך אותו "נער רחוב" הופך לצנחן ולחניך מצטיין בקורס קצינים. מדובר באלפי חיילים שאפשר לראות עם מה שצה"ל עושה איתם מה זה כור היתוך בהתגלמותו: חיילים בודדים, בדואים, עולים חדשים, צעירים עם בעיות התנהגות, איך פתאום הופכים כולם יחד לכח אחד ועם אחד", הוסיף שר הביטחון.



הוא סיכם את דבריו באומרו: "הניסיונות האלו להשמיץ את צה"ל ולתקוף את הקצינים הם פגיעה בלב ליבה של החברה הישראלית ובביטחון ישראל".


לכן אני מבקש קודם כל מחברי הכנסת: למי שיש ביקורת - שיכוון אותה לדרג המדיני, שיתקוף אותי - לא את הצבא, לא את הקצינים ולא את אנשי הקבע. האחריות היא של הממשלה ושל שר הביטחון – יש לכם טענה? תפנו אלינו.