יושב ראש ועדת הכנסת, חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד), אמר הבוקר לניסים משעל ודרור רפאל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" שהמשבר סביב תאגיד השידור הציבורי עלול להוביל לבחירות חדשות. "יש פה משבר אמתי בין השר כחלון לראש הממשלה בנושא השידור הציבורי", אמר ח"כ קיש, "שוחחתי גם עם ראש הממשלה וגם עם השר כחלון. זה רוצה כשר התקשורת לשקם את רשות השידור וזה לא מוכן לבזבז כספים, זה מה שמפריע לו. כל אחד בתפקידו. שני האנשים מאוד נחושים. אף אחד לא מתכוון לוותר על העמדה שלו ואם זה כרוך בללכת לבחירות בסוף אנחנו נמצא את עצמנו שם. ללכת בנושא הזה לבחירות נראה לי טעות. צריך למצוא את הדרך לחבר בין שני הדברים. אם לא נמצא אותה אנחנו במשבר קשה מאוד, שעלול להוביל לבחירות חדשות. שמעתי דיבורים מאוד רציניים על הדבר הזה".

"אני מכבד את הדרישה של השר כחלון למנוע בזבוז כספי ציבור ולמנוע סבל של מאות משפחות", הוסיף ח"כ קיש. "כחלון אכן לא ישלם מיליונים. אני עובד על המתווה הזה. את זה נפתור. אם אפשר לעשות את זה תוך כדי שידור ציבורי אמתי אז נכון ללכת לשם". משעל הטיח בו: "את ראש הממשלה לא מעניין הכסף. מישהו הכניס לו לראש שהתאגיד זו חבורה של שמאלנים, אז הוא עושה הכל כדי לרסק אותו". ח"כ קיש השיב: "התקשורת מציגה את זה ככה. אתה יכול לשאול את ראש הממשלה ולקבל תשובה. אני לא רואה בתאגיד חבורה של שמאלנים. יש שם 'מיקס' כזה או אחר, זה לא מעניין אותי וזה לא משנה. וזה לא שרשות השידור היא גוף ימני שידחוף את 'הליכוד' בכל הכוח. יש שם שידור ציבורי. הם עשו משך עשרות שנים שידור ציבורי ואני בטוח שזה ימשיך".

משעל שאל: "למה הקמתם את התאגיד, למה לבזבז מיליונים ואז לעשות סיבוב פרסה ולהגיד טעינו?". "ההחלטה להקמת התאגיד נעשתה בנקודת זמן שבה כל הרפורמות ברשות השידור לא הצליחו ולא ניתן היה להעביר רפורמה ברשות השידור, אז הלכו על סגירת הרשות ופתיחת התאגיד", השיב ח"כ קיש. "מאז הרשות ירדה מ-1,800 עובדים ל-1,050 עובדים. אני מנהל שיחות עם ועדי עובדים בימים האחרונים. יש אתם הסכמה על קיצוץ של עוד 300 עובדים וקיצוץ של 15% בשכר, ופינוי הנכסים של הנדל"ן, כל מה שצריך כדי להמשיך. הם מבינים שאם הם לא מתייעלים עכשיו הם הולכים הביתה. המציאות השתנתה. אני קורא ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן להצטרף למהלך". 

ח"כ יואב קיש. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
משעל התעקש: "למה בזבזתם מיליונים בהקמת תאגיד ועכשיו בגלל פרנויה לפרק את התאגיד?"."קודם אי אפשר היה", ענה ח"כ קיש. "האם נכון להמשיך לפטר מאות אנשים ולשלם מאות מיליוני שקלים פיצויים, כשיש לנו מתווה אחר שמשמר ונותן לנו לסדר את שני הדברים האלה יחד? בתאגיד יש 500 עובדים שכ-300 מהם הם עובדי רשות השידור, שאנחנו כאילו מפטרים, משלמים להם וקולטים אותם, והם לא נחשבים כי הם יישארו ברשות. מבין עוד כ-200 עובדים אני מאמין שכ-100 יצליחו להיקלט ברשות ו-100 נוספים יקבלו פיצויים".
רפאל שאל: "אבל איך המדינה נראית, כשהיא מחליטה לסגור את התאגיד שהיא עצמה הקימה. מה, הבוס לא יודע מה הוא עושה? הוא מקים, הוא מוריד, איך אפשר להתנהל ככה". "ממשלה שמבינה שהמציאות משתנה יכולה להגיב אליה", ענה קיש. "להגיד אני עושה ולא מעניין אותי לאן זה הולך ונדבר עוד עשר שנים, גם זו סיבה לא נכונה. אי אפשר להגיד על 'הליכוד' שאנחנו עיוורים למציאות. רואים אותה ומתמודדים אתה. חשוב שתהיה יכולת גמישות להתמודד עם מציאות משתנה. המדיניות משתנה לעיתים בגלל שינויים שקורים סביבנו. אנחנו רוצים שידור ציבורי טוב וחזק והרייטינג בסוף נשאר. כל דבר שאנחנו עושים מתלוננים. חברי הגישו לפני שנה חוק לסגירת התאגיד והשארת הרשות ועכשיו הם התהפכו".