טקס האזכרה הממלכתי לזכרו של השר לשעבר רחבעם זאבי (גנדי) ז"ל , התקיים היום (שלישי) בהר הרצל, בצל הטענות הקשות כלפיו על הטרדות מיניות והתנהלות לא סדירה במהלך ימי חייו. יפתח פלמ"ח זאבי, בנו של חבר הכנסת לשעבר, תקף בחריפות את תכנית הטלוויזיה "עובדה" עם אילנה דיין. כזכור, בתחקיר ששודר בחודש אפריל האחרון נטען כי זאבי ז"ל ביצע מעשי אונס והטרדות מיניות לכאורה. "איך לאחר כל אלה, חשב מישהו בשמאל הישראלי אפילו בצחוק שניתן להשמיץ או למסמס לנו את אלוף נעוריה של המולדת", אמר זאבי. לדבריו "אין זו הפעם הראשונה שאילנה דיין ניצלת בעור שיניה מניסיון להחריב חייו של אדם, אך הפעם אישה רעה, שלא כמו במקרה של סר"ן ר', שהתעסקת עם אדם שיכל היה להוכיח את חפותו, כאן התעמתת עם אדם מת". 



זאבי המשיך ושאל: "תגידו לי אתם, באיזה תפקיד מרכזי מתמודד עכשיו גנדי או באיזו משרה מרכזית המשפיעה על חיינו הוא מחזיק כדי שתיווצר לגיטימציה לערוץ 2 ולתחקירניו להעמיד אותו למשפט שדה בטלוויזיה ולעשות לו משפט לא הוגן משום שהנאשם איננו בחיים. השמעתם לנו נשים מאחורי פרגוד שייחסו לגנדי התנהגות לא ראויה, האם שידרתם מה יש לגנדי להגיד? הייתה שם מגמתיות שסותרת את שם התכנית ("עובדה"), הייתכן שלא מצאו התחקירנים של ערוץ 2 עדויות על עשייתו של גנדי?".




יפתח פלמ"ח זאבי. צילום: פלאש 90
יפתח פלמ"ח זאבי. צילום: פלאש 90




ריבלין: "אין המתים יכולים לטהר את שמם"


זאבי מתח ביקורת על ותיקי יחידת הפלמ"ח הראל המתנגדים להנציח את שמו של אביו באתר שער הגיא, לדבריו זו אחת הבקשות המוזרות ביותר שהוציא השמאל הישראלי אי פעם ואמר כי "אתר שער הגיא היה ביתם של לטאות שבלולים, נחשים וקוצים במשך 68 שנים ואיש לא הגיע לשם כל השנים כולל לא לוחמי הראל וילדיהם. במשך כל השנים לא בוצעה שם פעולת הנצחה, למרות שהיה להם ראש ממשלה משלהם, מח"ט חטיבת הראל יצחק רבין".



בטקס אמר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין כי "דברים שעולים לאחר סתימת הגולל אין בידי המתים לטהר את שמם. אין הם יכולים למחות על הכתמת שמם, אך גם לאור הדברים הקשים שעולים עלינו לזכור שאת גדני ואת זכותיו להגנת המדינה ותרומתו לנצח ישראל".



ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם הוא לתחקיר ואמר כי יש לזכור את תרומתו של זאבי: "גנדי איננו פה להשיב למאשימים. הזכות לשם טוב, היא זכות יסודית שמוקנת לחיים לא פחות מכך למתים. מעל גנדי, מרחפת כרגע עננה אבל על האדמה על הקרקע מתבלטת מורשת של עשייה גדולה למען המדינה ולמען כולנו והיא מחייבת להכיר לו תודה".