דיון סוער במליאת הכנסת בדיון על ההצעה לבטל את הנצחתו של שר התיירות לשעבר רחבעם זאבי ז"ל: יושבת ראש מרצ חברת הכנסת זהבה גלאון העלתה היום (רביעי) את הצעת החוק לבטל את הנצחתו של גנדי, שנרצח על ידי מחבלים לפני 15 שנה. הסוגיה, שליוותה את הכנסת במהלך החודשים האחרונים, מאז פורסם תחקיר עובדה בנושא, הגיעה אתמול לשיא כשרק 40 חברי כנסת הגיעו לישיבה המיוחדת להנצחתו. ההצעה לא עברה בסופו של דבר, כש-56 חברי כנסת הצביעו נגדה, 30 תמכו ואחד נמנע. 



שר התיירות יריב לוין השיב לגלאון וקרא לה למשוך את הצעת החוק וכינה את ההצעה "בושה גדולה". לדבריו: "אנחנו נמשיך להנציח את זכרו של גנדי ונהייה גאים בו ובעשייתו". לוין גם מתח ביקורת על חברי כנסת מהשמאל שתומכים בהצעתה של גלאון: "גנדי אינו יכול להזים את הטענות הפוגעניות נגדו, זאת בשעה שהתפרסמו מסמכים של הק.ג.ב בהם מועלות טענות נגד מנהיגי מפ"ם בעבר על כך ששימשו כביכול סוכנים עבור ברית המועצות".



"גנדי לא יכול להזים את הטענות נגדו". שר התיירות יריב לוין. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
"גנדי לא יכול להזים את הטענות נגדו". שר התיירות יריב לוין. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90



גלאון חזרה לדוכן להשיב לדבריו של שר התיירות ותקפה אותו באופן אישי: "אתה עמדת על הדוכן ואמרת שההצעה היא בושה. יש בושה גדולה ויש בושה קטנה, הבושה הגדולה היא שאתה, שר בממשלת ישראל, מעז לעמוד כאן על הדוכן ולהכשיר עבריינות מין, עבריינות פוליטית. אתה מכשיר פן של אדם שלא רק אהבת ארץ ישראל היתה בראש מעייניו. אלא אדם שתקף נשים ושאיים על עיתונאים".

גלאון לחזן: "מי אתה בכלל שתגן על גנדי?"

יושבת ראש מרצ תקפה את לוין על טענתו כי גנדי זכאי לזכות לשם טוב: "אני רוצה להתווכח איתך על זכותו של אדם לשם טוב לבין זכות הציבור לדעת את האמת ולא הכל זה משפטי ולא הכל זה בית משפט יש נורמות ציבוריות גם אם הן לא הגיעו לבית משפט. נורמות של מוסר של אי מתן לגיטימציה לתקיפת נשים של עבריין מין סידרתי. גלאון הוסיפה: "עמד כאן ראש הממשלה שדיבר על פגיעה במשפחתו, ומה עם אותן נשים? החוצפה שלך לגזור גזירה שווה לאדם שעבר עבירת מין לאדם שפשע?"

הורחק מן המליאה. חבר הכנסת אורן חזן. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
הורחק מן המליאה. חבר הכנסת אורן חזן. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
בשלב מסוים במהלך הדיון פרץ עימות בין חברת הכנסת גלאון לחבר הכנסת אורן חזן (הליכוד) שהחל לקרוא קריאות ביניים לעברה: "אני קוראת לחברי הכנסת - תתעשתו. לא רק גנדי היה עבריין מין. לצערי בכנסת ישראל יושבים אנשים שיוחסו להם עבירות חמרות. בתור מה אתה מגן על גנדי? יושב בכנסת ישראל אדם שמואשם בסרסור נשים. מי אתה בכלל שתגן עליו?" קראה גלאון לעבר חזן, שבסופו של דבר הורחק מהדיון.