התנועה לאיכות השלטון קוראת היום (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה (יועמ"ש) אביחי מנדלבליט לפתוח בחקירה בחשד למתן עדות שקר של חבר הכנסת אורן חזן (הליכוד), זאת בעקבות הדברים שעולים מדברי השופט בפסק הדין בתביעת הדיבה אשר הגיש ח"כ חזן כנגד עיתונאי ערוץ 2 עמית סגל. כזכור, בשבוע שעבר קבע בית המשפט כי ח"כ חזן צרך סמים קשים וניהל קזינו בבולגריה ובכך אישר את רוב הממצאים שעלו בתחקיר של סגל בערוץ 2, בעקבותם הגיעה התביעה.



תביעה זו הוגשה ארבעה חודשים לאחר שידור התחקיר בו נטען כי חזן סרסר בזונות והשתמש בקריסטל מת' במהלך שהותו בבורגס. בתחקיר הוצגו בין השאר עדויות של מקורבים לחזן, ששהו לצדו באותה התקופה. יש לציין כי בית המשפט קבע כי הצגת חזן בתחקיר כ"סרסור" בתחקיר נעשתה בתום לב.




חזן וסגל בבית המשפט. צילום: פלאש 90



פנייה נוספת: "להסיר את החסינות של חזן"

אין זו הפנייה הראשונה שמתבצעת ליועמ"ש בעקבות הכרעת בית הדין בעניין. ביום ההחלטה, פנו ח"כ מיכל רוזין, ח"כ זהבה גלאון וח"כ תמר זנדברג (מרצ) למנדלבליט וביקשו להסיר את חסינותו של חבר הכנסת.



במכתב ששלחו ליועמ"ש, כתבו חברות הכנסת כי "לנוכח האשמות חמורות אלו, שקיבלו משנה תוקף בקביעת בית המשפט, אנו פונות אליך בשנית בבקשה שתפעיל את סמכותך להסיר את חסינותו של חזן ותורה למשטרת ישראל לחקור את הדברים". עוד ציינו חברות הכנסת כי ח"כ רוזין פנתה ליועמ"ש הקודם יהודה וינשטיין עם פרסום הדברים לראשונה בשנה שעברה, בבקשה להורות למשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד חזן, אך זו לא נענתה עד היום.



ח"כ חזן ביום בו הגיש את התביעה. צילום ארכיון :אריק בנדר