לקראת ההכרעה ההולכת וקרבה בבחירות בארה"ב התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת ממשלה לציפיותיו מבעל התפקיד הנכנס: "השבוע ייערכו בחירות בארה"ב. מי שלא ייבחר, הנשיא החדש, הנשיאה החדשה, אני משוכנע שיחסי ישראל וארה"ב, שהם איתנים וחזקים, לא רק שיישארו כאלה, הם יוסיפו להתחזק. אנחנו מצפים גם שארה"ב תישאר נאמנה לעקרון שהיא קבעה במשך שנים רבות, שאת הסכסוך הישראלי-פלסטיני ניתן לפתור רק באמצעות משא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים, וכמובן לא בהחלטות של האו"ם או מוסדות בינלאומיים אחרים. אני רוצה לציין שהברית עם ארה"ב היא הברית הראשונה היסודית ביותר והחשובה ביותר מכל מערכות היחסים שיש לנו. כך זה היה, כך זה יישאר".



ייתכן כי הדברים נאמרו על רקע הפרסומים כי ברק אובמה, נשיא ארה"ב המכהן, מתכנן לכפות פתרון על הצדדים בסכסוך, בין אם באמצעות הענקת חסות לגינוי של ההתנחלויות באו"ם, הכרה רשמית במדינה פלסטינית, או הגדרת הסכם קבע בין שני הצדדים. זאת על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" בו נאמר כי הבית הלבן ביקש ממחלקת המדינה לפתח במשך השבועות האחרונים מספר פתרונות אפשריים לנושא. יש לציין כי בחודש שעבר במהלך שיחה עם מזכיר המדינה ג'ון קרי ביקש שלא לפעול נגד ישראל באו"ם אחרי הבחירות.



במהלך הישיבה ציין נתניהו בנוסף כי ישראל מפתחת קשרים עם מדינות רבות אחרות כולל מעצמות גדולות בעולם: "בשבוע שעבר ביקר כאן ראש הגוף הכלכלי העליון של ממשלת סין, ה-NDRC, וקיים כאן שיחות מאוד פוריות. אני אבקש ממנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, שפעל מולו, למסור דיווח קצר לממשלה על התקדמות השיחות האלה, שהן חשובות מאוד לכלכלת ישראל. השבוע יבקר כאן ראש ממשלת רוסיה, דימיטרי מדבדב. אלו שיחות שמשקפות את המשך הידוק היחסים הבילטרליים בינינו לבין רוסיה, ובשבוע לאחר מכן ייסע הנשיא ריבלין להודו, להמשך הידוק היחסים עם מדינה חשובה זו. הדברים הללו משקפים את התחזקות מעמדה של ישראל במישור הבינלאומי, התחזקות שנובעת מהיכולות המיוחדות שלנו הן בתחום הביטחון, הן בתחום הכלכלה, והן בתחום הטכנולוגיה. אנחנו גם מקיימים מערכות יחסים כמובן עם מדינות רבות אחרות באסיה, באפריקה, באמריקה הלטינית ובמקומות אחרים גם כן".



ראש הממשלה התייחס לנושא נוסף, קידום המעבר לאנרגיה ירוקה: "אחד מהדברים שאנחנו שוקדים עליהם במשך חמש השנים האחרונות הוא למצוא חלופות לשימוש בדלקים בתחבורה הציבורית. השימוש בדלק, בנפט, רוב רובו הולך לשימוש בתחבורה. אנחנו מנסים לקדם את ההשתחררות העולמית מהתלות הזאת, וישראל הופכת להיות מובילה עולמית במציאת חלופות לאנרגיה שמבוססת על נפט. אנחנו עושים את זה על מנת ליצור עולם נקי יותר, בריא יותר וטוב יותר".



נתניהו הוסיף כי "השבוע התקיים הכנס השנתי שבו אנחנו מעניקים פרס לחוקרים המצטיינים בתחום הזה, הפעם שני חוקרים יוונים. לצערי, לא הצלחתי להגיע לשם בגלל בעיות העברת התקציב, הממשלה דורשת תקציב, אבל אני רוצה להדגיש שוב עד כמה אנחנו רואים את הדבר הזה כמרכזי וחשוב, ולציין בסיפוק גם שקמו בישראל עכשיו הרבה מאוד סטארט-אפים שמפתחים אנרגיה חלופית ושיטות מהפכניות לתחבורה יעילה יותר, בטוחה יותר וגם נקייה יותר".