המחנה הציוני, שעל פי היו"ר שלה, יצחק הרצוג, "נולדה מחדש כאופוזיציה במהלך העצרת לזכרו של יצחק רבין ז"ל", החליטה להילחם בתופעת ההסתה, ולהקים גוף משפטי פנימי אשר יעזור להילחם במה שלדעת חברים בסיעה, נחשב להסתה וגזענות. במהלך הנאום בפתיחת ישיבת הסיעה, הרצוג הודיע כי הוא דורש לבדוק את ההסתה כנגד העיתונאי אמנון אברמוביץ', ואת ההסתה כנגד שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון.



"בעצרת במוצאי שבת בכיכר רבין הכרזתי שלא אאפשר עוד לאף אדם להמשיך להסית ולהפיץ שנאה בחברה הישראלית. לא לחבר כנסת, לא לשר, לא ליו"ר קואליציה ולא לראש ממשלה. אם היינו נוהגים אז בתקיפות כלפי אלו שתקפו את רבין, הוא לא היה נרצח. אם היינו בולמים את שתיקתם של אותם מנהיגים ששתקו אז ושותקים גם היום – רבין לא היה נרצח.



21 שנה לאחר הרצח אנחנו ממשיכים לשמוע קריאות לפגיעה במנהיגים, בשופטים, בעיתונאים, במורים, ברופאים, באמנים ויוצרים או באזרחים שלא חושבים כמו השלטון. יו"ר הקואליציה בודק מי כתב בפייסבוק את דעותיו, שרת התרבות בודקת אם מישהו מפיק מחזה כתב הצגה בלי לקבל אישור של השלטונות, ומה שרק חסר זה שיתחילו להפעיל את שירותי הביטחון כדי להאזין לנבחרי ציבור. ממדינה דמוקרטית – אנחנו גולשים במדרון מסוכן להגבלות על חופש הביטוי והבעת הדעה.



"החל מהיום החלטנו להפעיל צוות משפטי מיוחד שתפקידו יהיה חד וברור: להיאבק בהסתה, בשנאה ובגזענות ולשם כך הצוות יפעל יגיש תלונה למשטרה, ליועמ"ש ולכלל גורמי האכיפה הרלוונטיים, נגד תופעות של הסתה ושנאה, לרבות פגיעות בעובדי ציבור ונבחרי הציבור. הצוות יונחה על ידי צוות חברי כנסת מסיעת המחנה הציוני, שיוקם על ידי יו"ר הסיעה.



"אני דורש ממפכ"ל המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה להודיע מיד מה הם מתכוונים לעשות מול המסיתים כנגד שר הביטחון לשעבר ומול הבריון שטוף השנאה שקרא לרצח העיתונאי אמנון אברמוביץ', ולחקור את אמירותיו של ח"כ יוגב שקרא לדרוס את שופטי בית המשפט העליון. הגיע הזמן שהיועץ המשפטי לממשלה וגורמי אכיפת החוק ייקחו את החוק לידיים ויגלו נחרצות בתחום זה. זהו תפקידם וזו חובתם. אם הם לא יעשו זאת, אנחנו לא נהסס להגיש עתירות לבתי המשפט השונים, לבתי דין שונים רלבנטיים וכמובן לבג"ץ ונדרוש לנקוט בצעדים ולהעמיד לדין. כל מי שמפיץ שנאה והסתה במדינה".