הערב (שני) שודר תחקיר עובדה בעניין "האקווריום" של ראש הממשלה. התחקיר עורר הדים בשל התגובה החריפה של ראש הממשלה בעניינו, אותה הקריאה דיין במהלך התכנית. "מעניין אם אילנה דיין, שמתיימרת להיות אבירת חופש הביטוי, תביא את תגובתנו במלואה, ללא צנזורה", נאמר במה שהפך לפתיח הקבוע של לשכת רה"מ לכתבות ותחקירים המבקרים אותו. "הגיע הזמן להסיר את המסכה מעל פניה של אילנה דיין, שהוכיחה פעם נוספת שאין לה אפילו טיפת יושרה מקצועית. אילנה דיין היא בין המובילים של העליהום המתוזמר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנועד להפיל את ממשלת הימין ולהביא להקמתה של ממשלת שמאל".



"דיין לא מסתירה את כוונותיה", נאמר שם. "רק לפני שבועיים הכריזה מלחמה נגד ראש הממשלה בכינוס בנושא התאגיד, כשאמרה: "אנחנו חייבים לנהל את המאבק הזה כמו שלא ניהלנו אף מאבק אף פעם". אמרה וכעת עושה. התכנית שלה הערב אינה אלא תשדיר תעמולה פוליטי נגד ראש הממשלה ורעייתו שכולו מיחזור של רכילות מסולפת ושקרים מרושעים".



ביקורת אישית קשה נמתחת על אילנה דיין בהמשך התגובה: "היא אשת שמאל קיצוני. להתיישבות היהודית ביהודה ושומרון מתייחסת דיין כאל "גזל קרקעות". בעיתון "הארץ" הקיצוני היא מוצאת "מקור גדול של נחמה" ושל "שפיות". גם כאן דיין לא רק אומרת אלא גם עושה. היא השתתפה באירועים לגיוס כספים לטובת "הקרן החדשה", ובשנת 2008 אף קיבלה מהקרן האנטי-ציונית "אות הוקרה" מיוחד. את כספי הפרס תרמה דיין לעמותת השמאל הקיצוני "איתך – משפטניות למען צדק חברתי", ארגון שהוציא דיבה על חיילי צה"ל בפני ועדת גולדסטון".



עוד התייחסו לאשתו של ראש הממשלה: "הערב בחרה דיין להשמיץ שוב גם את שרה נתניהו, שבאופן חסר-תקדים ממשיכה גם כרעיית ראש ממשלה בעבודתה הרגילה כפסיכולוגית ילדים בשירות הציבורי, ובנוסף פועלת ללא לאות למען ניצולי שואה, חיילים בודדים, נשים מוכות, ילדים חולי סרטן, משפחות שכולות ונפגעי פעולות טרור. מובן שכל זה לא יזכה לתכנית מיוחדת של דיין, שיורדת לשפל המדרגה בניסיון לפגוע בראש הממשלה באמצעות השתלחות בבני משפחתו".



התגובה לא הסתיימה ללא התייחסות לתאגיד :"תכניתה של דיין הערב מדגימה היטב מדוע שוק התקשורת חייב לעבור רפורמה. ראש הממשלה נחוש לפתוח גם שוק זה לתחרות שתוסיף לגיוון וריבוי דעות, לצד שידור ציבורי ממלכתי ויעיל. כך הוא יעשה – גם אם אילנה דיין תמשיך את תשדירי התעמולה שלה נגדו פעמיים בשבוע".


צפו באילנה דיין מקריאה את התגובה המלאה של ראש הממשלה:








למשך זמן קצר לאחר שידור הכתבה הופיע הטקסט הבא בעמוד הפייסבוק של "עובדה": "כדאי שוב להבהיר - מערכת "עובדה" שלחה ללשכת רה"מ רשימה עם 32 שאלות הקשורות לתחקיר ששודר, כדי שרה"מ יוכל לענות עניינית. הוא לא ענה לאף אחת מהן. במקום זה הוא בחר לפרסם תגובה שבאה להשחיר את אילנה דיין באופן ספציפי, ולעשות לה דה לגיטימציה באופן מכוער ולא ראוי. אפשר רק לתהות מדוע בוחר רה"מ להתייחס לגופו של אדם ולהכפישו בפומבי, ולא לגופו של עניין, דהיינו - להגיב עניינית על התחקיר. אילנה דיין עשתה מה שעל עיתונאי הגון צריך לעשות - לשאול שאלות. זה תפקיד העיתונות. נקודה. אתם מוזמנים לצפות בתגובה ההזויה של רה"מ לתחקיר, כפי שקוראת אותה דיין בעצמה".

יש לציין כי טרם התחקיר התראיינה דיין ואמרה כך: "בסוף התכנית ייפול דבר. אם יש משהו שמעניין אותי אצלו זה העובדה שכל ביקורת היא מתקפה אישית עבורו וכל מי ששואל משהו הוא בוגד. חושבת שזה יקרה גם לי". עוד אמרה: "נתניהו מרותק ממנה (מהתקשורת) ולא סובל אותה. אפשר להגיד שהרווחנו את זה ביושר. אולי לא מספיק עסקנו במה שקרה ב-96'. כשהוא נבחר, זה נתפס על ידי עיתונאים כסטירת לחי והסיקור היה בהתאם. הצלקת הזאת מפעילה אותו לדעתי וגורמת לו ללכת למקומות בעייתיים ביחס לתקשורת".