ישראל סיכלה את ניסיון הפלסטינים להצטרף לאינטרפול ארגון השיטור הבינלאומי. העצרת הכללית של הארגון הצביעה היום (שלישי) בכינוס באינדונזיה נגד הבקשה לאחר מאמצים מדיניים בנושא של משרד החוץ. 62 מדינות הצביעו נגד צירוף הפלסטינים, 56 תמכו ו-37 נמנעו. בירושלים הביעו שביעות רצון גדולה מסיכול המהלך הפלסטיני לאחר שדאגו כי הצטרפות הפלסטינים לארגון תביא לזליגה של מודיעין רגיש מאחר וחברות בארגון מאפשרת גישה לבקשות הסגרה, צווי מעצר ועוד מידע רגיש שעלולה להיווצר סכנה גדולה אם יגיע לארגוני טרור. 



ממשרד החוץ וממשטרת ישראל נמסר כי "העצרת הכללית של האינטרפול דחתה את הבקשה הפלסטינית לדון ולהצביע בבקשתה להתקבל לחברות בארגון. הפלסטינים ניסו שוב להכניס פוליטיזציה לארגון מקצועי בניגוד לעמדת הועד המנהל של הארגון. זהו חלק מקמפיין פלסטיני מתמשך שמבקש לברוח ממו"מ מדיני ישיר, ולהעביר הסכסוך לגופים בינ״ל מקצועיים באופן שמשבש עבודתם".



"משרד החוץ ומשטרת ישראל פעלו, בהנחיית ראש הממשלה ושר החוץ, לסיכול המהלך הפלסטיני. ההצבעה מהווה הישג והיא משקפת את השינוי במעמדה הבינ"ל של ישראל ואת הצלחתה של הדיפלומטיה הישראלית. אנשי משרד החוץ ומשטרת ישראל, בשילוב זרועות עם המל"ל וגורמים נוספים במערכת הישראלית פעלו בשבועות האחרונים באופן אינטנסיבי, בבירות ובמסדרונות הועידה בבאלי, לסיכול המהלך הפלסטיני".



ראש הממשלה נתניהו התייחס לנושא הבוקר ואמר כי "הבוקר חסמנו ניסיון של הפלסטינים להצטרף לאינטרפול. זה שינוי במעמדה הבינלאומי של ישראל. הדבר הזה התאפשר הודות לעבודה של אנשי משרד החוץ והמטה לביטחון לאומי ואני מודה להם".



בשבוע שעבר ביקר השר לביטחון פנים גלעד ארדן במוסבה ושוחח ארוכות עם נציגי ממשלת רוסיה בנוגע להצבעה. השר הסביר את הבעייתיות שבהחלטה כזו ואת העובדה כי מדובר בניסיון חד צדדי לעקוף ולייתר כל מו"מ עם ישראל באמצעות החלטות חד צדדיות מזיקות בארגונים בינ״ל. לדבריו, ״האינטרפול הוא ארגון מקצועי חשוב שנועד לסייע לחברות הארגון להיאבק בפשיעה ולהגן על שלום הציבור ואסור להפוך אותו לגוף פוליטי שמונע משיקולים לא ענייניים כפי שהפלשתינים מנסים לעשות״.



האינטרפול, ששמו הרשמי הוא "הארגון הבינלאומי לשיטור פלילי", הוא הארגון הבינלאומי השני בגודלו בעולם אחרי האו"ם, וחברים בו נציגים מכ-190 מדינות. הארגון מאפשר חילופי מידע ושיתופי פעולה מודיעיניים בין המדינות החברות בו ומהווה פלטפורמה להתמודדות עם פשיעה בינלאומית. הארגון מתמקד בטרור, בפשע מאורגן, בסחר בבני אדם, בנשק וסמים, בהלבנת הון ובפשיעת סייבר ומחשבים. הוא אוסף, מעבד ומשתף מידע מודיעיני בינלאומי לשימוש המשטרות במדינות השונות