"ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פעל ללא סמכות, כשהורה לעצור את עבודות התשתית ברכבת בשבת": כך עולה מביקורת שהשמיעו היום (שלישי) שופטי בג"ץ. בדיון שהתקיים בעתירה שהגישה יושבת ראש מרצ חברת הכנסת זהבה גלאון, נגד ההחלטה לבטל את עבודות התחזוקה והתשתית של רכבת ישראל בשבת, אמר השופט אורי שוהם: "ברור שהסמכות היא לא לראש הממשלה ולא לנציגו - אלא לשר העבודה - ותו לא". מאוחר יותר הוסיף השופט כי "ההנחיות שניתנו באותו סוף שבוע, ניתנו שלא בסמכות".

שופטי העליון סלים ג'ובראן וצבי זילברטל, הורו למחוק את העתירה, שכן היא כבר לא רלוונטית, מאחר שבספטמבר נתן בית המשפט צו ביניים, לפיו ראש הממשלה לא יוכל להורות על הפסקת עבודות הרכבת. עם זאת, ציין השופט ג'ובראן בדיון היום: "אנו מברכים על כך שהעתירה הוגשה, מבחינתנו זה פתרון שראוי שיהיה והמדינה התעקשה ואמרה שהדבר נעשה ומי שהוסמך היה שר העבודה. יש הנחיות שהוא נותן והן מבוצעות בשטח. לכן, השגתם משהו".

גלאון: חייב לשים סוף להשתוללות על גבי הנוסעים


לפני כחודשיים הגישה גלאון, עתירה לבג"ץ, בבקשה לחדש באופן מיידי את עבודות התשתית שתוכננו לשבת. גלאון דורשת כי בית המשפט העליון יוציא צו ביניים לביטול ההחלטה שקיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה ייפסקו עבודותיה של רכבת ישראל בשבת, בכללן גם העבודות שהוגדרו חיוניות. שופט תורן בבית המשפט העליון יקבל החלטה בעניין ככל הנראה עוד הערב.

רה
רה


חברת הכנסת גלאון מסרה: "בית המשפט חייב לשים סוף להשתוללות משולחת הרסן של ראש הממשלה על גבם של אלפי נוסעים. ההחלטה להפסיק את עבודות התשתית ברכבת רגע לפני כניסת השבת ניתנה בלא סמכות, בניגוד לחוק החברות הממשלתיות, ובניגוד להיתרי העבודה שניתנו כדין לעבודה בשבת".