המערכת הפוליטית בישראל ממשיכה להגיב על בחירתו של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית ה-45. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנפגש עם הנשיא הנבחר לפני כחודש וחצי, אמר היום (רביעי) כי "דונלד טראמפ הוא ידיד אמת של מדינת ישראל ונפעל יחד כדי לקדם את הביטחון, היציבות והשלום באזורנו".

נתניהו הוסיף כי "הקשר האיתן בין ארצות הברית לישראל מבוסס על ערכים משותפים, אינטרסים משותפים וגורל משותף. אני בטוח שהנשיא הנבחר טראמפ ואני נמשיך לחזק את הברית הייחודית בין ישראל וארצות הברית ונביאה לגבהים חדשים". גם נשיא המדינה ראובן ריבלין בירך את טראמפ על ניצחונו ובחירתו: "אני מבקש לברך את הנשיא הנבחר דונאלד טראמפ, את משפחתו ואת העם האמריקאי כולו אשר הוכיחו שוב לעולם כולו את משמעות היותם הדמוקרטיה הגדולה בעולם. אתגרים רבים עומדים לפתחך אדוני הנשיא, מבית ובעולם כולו. ישראל, בת הברית האיתנה ביותר של ארצות הברית, עומדת לצד ידידתנו ושותפתנו בכל אתגר שיקרה בדרכנו ואין לי ספק כי הקשרים בין המדינות ימשיכו ויתחזקו גם בתקופת נשיאותו של טראמפ".



שר הביטחון אביגדור ליברמן איחל לנשיא הנבחר הצלחה: "אנו נמשיך, יחד עם הנשיא החדש, לשמור ולחזק את הקשר המיוחד והידידות האמיצה בין המדינות ונפעל לחזק את הערכים המשותפים לישראל ולארה"ב".

השר להגנת הסביבה וענייני ירושלים, זאב אלקין, ניצל את ההזדמנות כדי לקרוא לראש הממשלה לקדם תכניות בניה בירושלים כדי להצעיד את ירושלים קדימה". בנאום במליאת הכנסת בנושא מצבה הסוציו-אקונומי של ירושלים אמר אלקין כי "עלות המגורים בעיר גבוהה מאוד, לא ניתן להעלות את רמת החיים בירושלים בלי שנאפשר לזוגות הצעירים להישאר בירושלים. חייבים לנצל את כל המשאבים כדי לקדם בנייה חדשה בירושלים. מכיוון שאחת הסיבות העיקריות לנטישת עיר הבירה היא חוסר דיור, אני קורא לשלב כוחות ולתמוך בהגדלת הבנייה בירושלים לכל מי שירושלים יקרה ללבו, בלי קשר לקואליציה או אופוזיציה,  גם אם אנחנו חוטפים על זה ביקורת בינלאומית. אני קורא לראש הממשלה ולכולכם לקדם תכניות בניה בירושלים שיקדמו את עיר בירתנו ויצעידו אותה קדימה!".

ואילו שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט אמר כי "אחד המופעים המשפיעים ביותר על ישראל מתרחש מחוץ לגבולותינו כל ארבע שנים - הבחירות בארה"ב. הקשר האסטרטגי בין ישראל וארה"ב חזק ויציב, ואנו צופים כי ימשיך להתחזק". 

לדבריו, "בפני הנשיא הנכנס, טראמפ, עומדים אתגרים מורכבים, מבית, ובעיקר מחוץ, אל מול זירה בינלאומית מפוצלת, שעה שגורמים קיצוניים מנסים לערער את בטחון העולם החופשי. אני מאמין כי ארה"ב תמשיך להוביל את מדינות העולם החופשי ותאבק למען ערכינו המשותפים. הצלחתה ועוצמתה של ארה"ב היא אינטרס ישראלי עליון, אני מאמין כי דונלד טראמפ יוביל את אמריקה בדרך הנכונה, למען אמריקה ולמען העולם כולו, וכי הקשר האסטרטגי עם מדינת ישראל יימשך ויתחזק".