הצעת חוק המואזין של חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי), שתאסור מבתי תפילה להשתמש במערכות כריזה, דבר הפוגע במרקם איכות החיים של תושבים רבים הגרים בסמיכות למקומות אלו, תעלה ביום ראשון הקרוב לוועדת השרים לענייני חקיקה. 



"מאות אלפי אזרחים בישראל, באזורי הגליל, הנגב, ירושלים, תל אביב- יפו ומקומות אחדים במרכז הארץ, סובלים באופן שיגרתי ויומיומי מרעש שנגרם כתוצאה מקריאות המואזין במסגדים", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק, "רעש זה נוצר כתוצאה משימוש במערכת כריזה, המטרידה את מנוחתם של אזרחים מספר פעמים ביום, לרבות בשעות הבוקר המוקדמות והלילה". 



ח"כ יוגב מסביר כי "החוק המוצע מביא תפיסת עולם לפיה חופש הדת לא צריך להוות גורם בפגיעה באיכות החיים, ומציע כי בבתי תפילה ייאסר השימוש במערכות כריזה על מנת לקרוא למתפללים או על מנת להעביר מסרים דתיים או לאומיים ולעיתים אף דברי הסתה."



יצויין כי הצעת החוק כבר עלתה בוועדת השרים לענייני חקיקה בחודש מרץ 2016 ונדחתה להמשך דיון עקב אי הסכמות בוועדה, כאמור לאחר עבודה של ח"כ יוגב לגיבוש הסכמות בקרב חברי הקואליציה וחברי ועדת השרים, הצעת החוק תעלה בראשון הקרוב וצפויה לעבור. על החוק חתמו כיוזמים גם הח"כים: מיקי זוהר, נורית קורן, אברהם נגוסה, מירב בן ארי, שולי מועלם ובצלאל סמוטריץ'.