שרת המשפטים איילת שקד הגיבה בראיון לספי עובדיה ודרור רפאל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" על בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית והביעה סיפוק מהדרך שצפוי הממשל לנקוט ביחסים עם ישראל: "זה לא רק הנשיא טראמפ, זה הכוורת שלו, מי שמקיף אותו היום, ואני מקווה שיקיף אותו גם כשיהיה נשיא. אלה יועצים קרובים ומי שאמורים להיות שרים, אנשים שהם תומכים גדולים בישראל, לא רק מסיבות גיאו-פוליטיות ואינטרסים של ארצות הברית, אלא מתוך אמונה ואידיאולוגיה. יצא לי להיפגש עם חלקם בחצי השנה והם אוהדי ואוהבי ישראל מעומק ליבם. הם, למשל, לא רואים את הבניה ביהודה ושומרון כמכשול לשלום. ההסתכלות שלהם מאוד מפוכחת על מה שקורה במזרח התיכון, הם מבינים את הסיטואציה של הטרור ואיפה ישראל עומדת".




השרה שקד הגיבה לאמירה של השר בנט ממפלגתה על סיומו של רעיון המדינה הפלסטינית: "צריך לעשות סדר בימין, שהעמדות יהיו ברורות. אנחנו מתנגדים למדינה פלסטינית ויש לנו מחלוקת עם ראש הממשלה. אנחנו חושבים שאבד הכלח על הרעיון הזה, שניסו אותו כמה וכמה פעמים והוא נועד לכישלון. נתניהו תומך בזה, בסדר, יש לנו מחלוקת.



"השר בנט ואני מציעים פתרונות אחרים למנהיגים מהעולם, שלא נופלים מהכיסא ואומרים לנו שהפלסטינים מתנגדים ועכשיו זה לא ישים, אבל גם מדינה פלסטינית הייתה בשנות השמונים רעיון שבגללו...אייבי נתן ישב בכלא כשהוא דיבר עם ערפאת, אז צריך לשים את האלטרנטיבות על השולחן ולנצל הזדמנות מדינית. המפלגה הרפובליקנית מחקה מהמצע שלה את פתרון שתי המדינות".



ייתכן שטראמפ יתמקד בנעשה בתוך ארה"ב וההתנחלויות לא יעניינו אותו


"שיכבד את מה שהממשלה מחליטה, זה גם בסדר גמור", השיבה השרה שקד. "הוא (טראמפ) התחייב באופן ברור שיעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים. הוא עוד לא נכנס לתפקיד. נחכה כמה חודשים ונראה. אני מצפה שתתחדש הבנייה בירושלים ויהודה ושומרון. זה אבסורד שיש הקפאה בבירה שלנו. יכול להיות שהיו אילוצים, עכשיו האילוצים נגמרו. צריך להקים התנחלויות חדשות על אדמות מדינה. המדינה צריכה לעשות את זה. יש גידול טבעי וחלק ממצוקת הדיור הוא גם ביהודה ושומרון, בנים לא יכולים לגור ליד הוריהם, ולזה אפשר לשים עכשיו סוף".



על עצם הבחירה בטראמפ אמרה השרה שקד: "אני לא מותחת ביקורת על בחירות של מדינות אחרות ומכבדת כל הכרעה דמוקרטית של מדינה אחרת. כמו שאני לא אוהבת שמדינות אחרות מתערבות ובוחשות בעניינינו, אני לא אבחש בעניינים של מדינות אחרות. זו ההכרעה שלהם ואני מכבדת אותה. היו לי גם הרבה מחלוקות על הנשיא אובמה אבל הוא הנשיא הנבחר ויש לכבדו, ככה זה עובד בדמוקרטיה".