למרות דחיית הדיון של ראשי מפלגות הקואליציה על חוק ההסדרה שהיה אמור להתקיים הבוקר (ראשון), לא הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת המשפטים איילת שקד להסכמה. לאור זאת החליטה שקד להעלות את החוק לדיון בישיבה שצפויה להתקיים הערב, ואולי אף להצבעה, שם צפוי לה רוב. קידום חוק ההסדרה במועד זה, יהיה לצנינים בעיני ראש הממשלה, שניסה לגבש מתווה שיהיה מקובל על שאר ראשי המפלגות ולדחות את ההצבעה על חוק ההסדרה בוועדת השרים לענייני חקיקה. בישיבת שרי הליכוד הבוקר אמר ראש הממשלה כי הוא מעוניין לדחות את ההצבעה 'כדי לאפשר הכרעת בג"ץ'". 



מוקדם יותר, בפתח ישיבת הממשלה, אמר נתניהו כי "הבקשה לבג"ץ הוגשה על ידי כל ראשי הקואליציה. היועץ המשפטי לממשלה אומר באופן ברור שהעלאת החוק תפגע קשות בסיכויי הדחייה ולכן היום בישיבת ראשי הקואליציה נבחן בשיקול דעת ואחריות את האפשרויות לפנינו. אין מי שדואג יותר להתיישבות יותר מאיתנו". 


 


במהלך הדיון התפתח עימות קצר בין ראש הממשלה ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בנושא, לאחר ששרת התרבות אמרה בדיון כי ראש הממשלה לא אמר אף פעם שהוא נגד חוק ההסדרה. בתגובה אמר נתניהו כי הוא אינו "זקוק להגנה מול הספינים. גם של הפוליטיקאים וגם בתקשורת". השר בנט ביקש לפתוח את הנושא אולם נתניהו ענה לו כי "זה כל כך ילדותי וחסר אחריות. רווח של רגע, שעה שאנחנו מנסים להשיג דחייה מבית המשפט".


נתניהו מבקש להמתין עם הצעת החוק שיזם ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) עד למתן תשובת בג"ץ לפניית המדינה לדחות את פינוי עמונה בשבעה חודשים, כדי לאפשר לממשלה לנסות ולגבש פתרון שיהיה מוסכם על כל הצדדים. ביום חמישי הבהיר היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט כי אם הצעת חוק ההסדרה תועלה להצבעה בוועדת השרים לחקיקה, הדבר עלול לגרום לדחיית פניית המדינה לבג"ץ. עוד אמר כי יתקשה להגן על ההצעה אם יעתרו נגד חוקיותה.

במטה עמונה קראו לשרים שלא להפר את הבטחתם ולתמוך בחוק: "הבטחתם שברגע האמת תתייצבו ללא פחד ומורא משום אדם והנה הגיע רגע האמת. אז אל תברחו ותתקרנפו. התייצבו היום, אשרו את חוק ההסדרה ועשו היסטוריה למען עמונה, עפרה, נתיב האבות ולמען כלל ההתיישבות ביהודה ושומרון. הצטרפו לשר החינוך יו"ר הבית היהודי והעבירו את החוק היום".

בנט: "נתתי לרה"מ למצוא פתרון, הזמן נגמר"


אמירתו של ראש הממשלה באים בתגובה לדבריו של יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, הבוקר, כי הוא נחוש להעלות היום את חוק ההסדרה להצבעה בוועדת השרים לחקיקה. בראיון לגלי צה"ל אמר בנט כי "במשך תקופה ארוכה נתתי לראש הממשלה בנימין נתניהו ולאחרים להגיע לפתרון בדרכים אחרות, אבל נותרו 42 ימים, נגמר הזמן".

בנט לא איים לפרוש מן הממשלה אם ראש הממשלה יתנגד לחוק ההסדרה: "אני לא נותן אולטימטומים לראש הממשלה. אני מקווה שהוא יתמוך. אני לא מעלה על דעתי שראש הממשלה ירצה להיות חתום על הרס רבתי ביהודה ושומרון". 

"נגמר הזמן". בנט. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
"נגמר הזמן". בנט. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 


תומך בחוק המואזינים


עוד בישיבת הממשלה נתניהו התייחס לבחירתו של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית: "בשבוע שעבר שוחחתי בטלפון עם הנשיא הנבחר טראמפ. הוא ביטא ידידות עמוקה לישראל והיא מאפיינת אותו ואת הצוות מסביבו הרבה שנים. בשנים האחרונות ניהלנו בתבונה ואחריות את היחסים עם ארה"ב ונמשיך בשנים הקרובות. בשיחה קבענו להיפגש בהקדם. אני מבקש מכל השרים וחברי הכנסת להמתין לכניסת הממשל החדש ולגבש יחד איתו את המדיניות בערוצים מקובלים ושקטים ולא בראיונות לתקשורת".

לגבי יום הזיכרון לרצח יצחק רבין החל היום, אמר נתניהו כי נתניהו כי "היום נציין 21 שנים לרצח רה"מ יצחק רבין ז"ל אנחנו מרכינים ראש בצער וביגון על מעשה הרצח הנפשע. מנהיג גדול אבד לעמנו".

עוד אמר נתניהו, כי ועדת שרים לחקיקה תדון היום בחוק להגבלת הרעש מבתי התפילה, המכונה "חוק המואזינים". "אני לא יכול לספור את הפעמים שפנו אלי אזרחים מכל הדתות שקובלים על זה. ישראל מחויבת לחופש הדת מכל הדתות אבל מחויבת להגן גם על האזרחים מהרעש. כך זה גם בערים באירופה  אני תומך באכיפה וחקיקה דומה בישראל".