הצעת חוק המואזין, הקובעת כי לא תורשה הגברה בצריח המסגד כדי לא להפריע לסביבה, אושרה הערב (ראשון) בוועדת השרים לענייני חקיקה. ההצעה שהגישו מספר חברי כנסת ביניהם מוטי יוגב (הבית היהודי), מגיעה על רקע מה שהגדירו "פגיעה במרקם איכות החיים של תושבים רבים הגרים בסמיכות למקומות אלה". בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "מאות אלפי אזרחים בישראל, באזורי הגליל, הנגב, ירושלים, תל אביב-יפו ומקומות אחרים במרכז הארץ, סובלים באופן שגרתי ויומיומי מרעש שנגרם מקריאות המואזין במסגדים". בנוסף הסבירו כי "רעש זה נוצר כתוצאה משימוש במערכת כריזה, המטרידה את מנוחתם של אזרחים כמה פעמים ביום, לרבות בשעות הבוקר המוקדמות והלילה".



גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע תמיכה בחוק ואמר בפתח הישיבה כי הוא "לא יכול לספור את הפעמים שפנו אלי אזרחים מכל הדתות שקובלים על הרעש. ישראל מחויבת לחופש הדת מכל הדתות, אבל מחויבת להגן גם על האזרחים מהרעש. כך קורה גם בערים באירופה, ואני תומך באכיפה וחקיקה דומה בישראל".



הצעת החוק מעלה את חמתם של מוסלמים רבים בישראל. האימאמים בשטח, האחראים על קריאת המואזין, מתנגדים לאיסור על השמעת קריאת המואזין, אולם חלקם מוכנים לפשרה כלשהי. עיאד עאמר, מנהל בית ספר מקיף כפר קאסם ואימאם בהתנדבות במסגד השוהדא בכפר, אמר כי "הקריאה לתפילת המאוזין היא חובה על פי האסלאם. הנביא ציווה למוסלמים לעלות לצריח ולקרוא לכל המתפללים להגיע לתפילה. זה שונה מכל הדתות. היות וזה ציווי, אין שום סיבה לשנות את זה".



התנועה הרפורמית מתנגדת


חברי הכנסת של המגזר הערבי הגיבו גם הם לאישור החוק בזעם וכינו אותו "הכרזת מלחמה". ח"כ ג'מאל זחאלקה מהרשימה המשותפת, טען כי "נתניהו הראה סימנים ברורים של אסלאמופוביה כרונית והוא זקוק לטיפול דחוף כי התקפים שלו מתחילים להיות מבעירי אש ומסוכנים". והוסיף, "קול המואזין הדהד בשמי הארץ לפני שקמה מדינת ישראל ולפני שכל שרי הממשלה והוריהם הגיעו לארץ".



זחאלקה קרא למואזינים להגביר את הקול במחאה על החוק החדש, והוסיף: "כאן זה לא אירופה. כאן המואזין השמיע את קולו זה יותר מאלף שנים, וכאן חיו וימשיכו לחיות מוסלמים על אפם ועל חמתם של יוגבים וליברמנים. מי שלא יכול לסבול את קול המואזין מוזמן לחזור להיכן שלא שומעים קולות כאלה. לא את קול המואזין צריך להשתיק אלא את קול הגזענות בממשלה ובכנסת".



גם התנועה הרפורמית התנגדה לאישור החוק, וקראה לממשלה למתן אותו. יושב ראש התנועה, הרב גלעד קריב אמר כי "מדובר בהצעת חוק קיצונית ולא מידתית שנולדה במחוזות הימין הקיצוני. אנו קוראים לממשלת ישראל לחזור בה מתמיכה בהצעה המעמיקה את השסע בין יהודים וערבים בישראל, ולהפנים את הצורך בבניית גשרים ולא בהעצמת מתחים. אנו בטוחים שלממשלת ישראל ולרשויות המקומיות ישנם כלים אחרים על מנת להתמודד עם מפגעי רעש, מבלי להזדקק למפגע המסוכן של חקיקה קיצונית הניצבת על גבול הגזענות".