דבריו של יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג בראיון לרזי ברקאי בגל"צ הבוקר (שני) מעוררים סערה. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדברים שאמר הרצוג וקרא לו לחזור בו: "אני לא מאמין שהרצוג השתמש במונח 'וירוס' ביחס למתיישבים. הם בשר מבשרנו, משרתים בצה"ל ותורמים למדינה. בוז׳י - תתנצל מיד".



כזכור, בראיון לרזי ברקאי הגדיר יו"ר המחנה הציוני את המאחזים הבלתי חוקיים כנגע, כשהתייחס בין היתר לחוק ההסדרה שאושר הלילה בוועדת השרים הנוגע לפינוי עמונה ואמר כי "מדובר בכתם חמור בספר החוקים הישראלי, כי הוא מכשיר גזל". בהמשך אמר הרצוג כי "לא היה תקדים לכך שממשלה תאשר חוק שמאפשר לאנשים לקחת רכוש פרטי של אנשים אחרים. אני מציע לכולם לקרוא את גזר הדין של גרוניס בלשון ברורה - ישראל לא יכולה ולא רשאית לפעול בניגוד לחוק. גם בגין קרא לחוק כ'חוק גזל'. אני מבין את כאב המשפחות אבל הווירוס הזה מסוכן לישראל. זה מסוכן לדמוקרטיה שלנו".



בעקבות התגובה של נתניהו צייץ הרצוג בחשבון הטוויטר שלו: "לא ביבי, זה לא יעבוד. חוק ההסדרה הוא הווירוס המסוכן לבית המשפט והדמוקרטיה. המתיישבים הם אחים שלי ואדאג להם יותר משאתה משקר להם".  







"מי שמביע דעה המנוגדת לנתניהו הופך לאויב העם"


בהמשך היום התייחס הרצוג לנושא שוב ובפתח ישיבת סיעתו אמר: "נתניהו פרסם היום בצהריים כתב שקרי נגדי, כתב הסתה חמור. זה לא יעבוד לך - חוק הסדרה הוא וירוס חמור במערכת המשפט והדמוקרטיה הישראלית. כל אחד מבין מה הוא וירוס במערכת שחוטפת שיתוק, והשיתוק הזה הוא שיתוק של פעולה נגד עקרונות היסוד של חוק ומשפט, כנגד גזל וגניבה". 
יו"ר האופוזיציה המשיך: "אתמול התברר סופית שראש הממשלה בפועל הוא נפתלי בנט, שהכתיב את סדר היום, ניהל את המדינה ואת הקמפיין. ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לעבוד בניגוד לחוק הבינלאומי והישראלי. פסק הדין של בית המשפט העליון לפני שנתיים הוא ברור מאוד - הוא משתתף בכאב המשפחות בעמונה וגם אני, אך הוא קובע באופן נחרץ שתוך שנתיים עליהן להתפנות וכך זה צריך להיות".
בהמשך דבריו תקף הרצוג את השלטון כשאמר כי "ההנהגה מפיצה שנאה שחוצה את כל המחנות. כאשר מאשימים את ח"כ בגין שקורא לחוק הזה חוק הגזל ומסיתים, כאשר מסיתים באלימות מילולית נגד השר כץ וח"כ גליק סופג איומים כי גינה את פעילות החייל היורה בחברון, תוסיפו לזה את אילנה דיין ואמנון אברמוביץ' - כולם הפכו לאויבי העם כי הביעו דעה המנוגדת לנתניהו". ישראל רוצה שינוי ומחכה לו, והגיע הזמן שהוא יגיע כמה שיותר מהר כדי למנוע הסתה נוספת".

מטה עמונה: "איננו חיידקים, אם כי בני אדם"


ממטה עמונה נמסר בתגובה לראיון של הרצוג בגל"צ: "לאחר שהאשים חצי מאזרחי המדינה ברצח רבין, ולאחר שהפך את ראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו, למסית ולאחראי לרצח, ממשיך הרצוג ובוחר לתקוף דווקא את מתישבי עמונה בשעה שהם נאבקים על גורלם ועתידם. תושבי עמונה אינם 'וירוס'. איננו חיידקים, כי אם בני אדם, על אף השתייכותנו למחנה הלאומי. מסע השיסוי שהרצוג מנהל בתקופה האחרונה לא יחליש אותנו במאבק הצודק על הבית".