"חוק ההסדרה הוא כולו פצע וחבורה ומכה טרייה. אם הוא יתקבל הוא יהיה כתם קשה על התיישבות ויגרום נזק גדול למדינת ישראל", כך אומר היום (שני) ח"כ בני בגין (ליכוד) ל"מעריב אונליין". ח"כ בגין הודיע היום, במהלך ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, כי הוא מתנגד בתוקף לחוק ההסדרה שאושר אמש בוועדת השרים לענייני חקיקה וכי יצביע נגדו ביום רביעי במליאת הכנסת.



בתום הישיבה הסביר בגין ל"מעריב אונליין" את עמדתו ואמר כי זה חוק איום ונורא. אין בו אפילו סעיף אחד בלי פגם. זה חוק בעזרתו מבקשים לאשר בדיעבד גזל של קרקע הרשומה על שמם של אנשים פרטיים. לדבריו, חוק הסדרה מבקש באופן שלא היה כמוהו לבטל פסק דין הנוגע לעניין נכסים פרטיים בין אנשים. "הכוונה היא לבטל באופן רטרואקטיבי פסק דין. לא היה כדבר הזה. זה חוק שאסור לכנסת לחוקק כי הוא נוגע לתושבים ערבים ביהודה ושומרון שמבחינתם המחוקק הוא אלוף הפיקוד".



ח"כ בגין הזכיר כי היועץ המשפטי לממשלה אמר שחוק ההסדרה, אם יאושר, עומד בניגוד לדין הבינלאומי. "מה עוד צריך? החוק הזה כולו כולו פצע וחבורה ומכה טרייה. אין שום סיכוי שבג"ץ לא יפסול אותו", אמר בגין.



במהלך הדיון בסיעה מתח ח"כ בגין ביקורת על 27 שרים וחברי כנסת של הליכוד שחתמו לפני חודש על עצומה המתנגדת לפינוי עמונה וקוראת לחוקק את חוק ההסדרה. "מטה עמונה הוא זה שמתנוסס שמו על המודעה שמופיעים עליה תמונותיהם וחתימותיהם של 27 חברי ליכוד. זה המנהיג שלכם? מטה עמונה?", שאל את חברי סיעתו.



ח"כ בגין הודיע כי ינסה לשכנע חברי כנסת נוספים בקואליציה להצביע נגד הצעת החוק שתובא ביום רביעי לאישור בקריאה טרומית, והעריך כי יש סיכוי שלא יימצא לה רוב. 



מוקדם יותר היום דחה בג"ץ את בקשת המדינה לעכב את הפינוי בשבעה חודשים והשאיר על כנה את ההחלטה כי המאחז יפונה עד ה-25 בדצמבר. השופטים נימקו את קביעתם וציינו כי "בקשת המדינה - הנסמכת בעיקרה על שיקולים שכבר 'שוקללו' בפסק הדין המקורי מהווה למעשה ניסיון לשנות את האיזונים שנקבעו בו. זאת לא ניתן לקבל. עם זאת, אסור להתעלם גם מההשלכות שעלולות להיות להימנעות מביצוע פסק הדין בנסיבות כאלה. המסר הטמון בכך הוא שניתן למנוע ביצועם של פסקי דין בשל חשש של המדינה מפני איומים ואלימות, מסר שעימו אין להשלים במדינת חוק".