הסערה סביב חוק המואזין מחריפה. ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) קרא היום (שלישי) למרי אזרחי ולסרבנות נגד החוק, שאותו אמורה הכנסת לאשר מחר בקריאה טרומית. בראיון לתחנת השידור אלמיאדין בביירות אמר ח"כ טיבי כי "זה חוק שלא נכבד אותו ואני קורא לציבור שלנו תתמרדו נגד החוק הזה ותסרבו לו. נתניהו אישית עומד מאחורי החוק והוא הוא המפיץ אסלאמופוביה והסתה נגד האסלאם".



ח"כ טיבי הסביר ל"מעריב אונליין" את קריאתו למרי: "הכוונה היא מרי נגד החוק הספציפי הזה ולא מרי כולל כמובן, כלומר אי כיבוד החוק ואפילו במחיר של כניסה לכלא או הגנה והקפת המסגדים כדי למנוע כניסת פקחים שבאים לסגור את מערכת הכריזה".



לדברי טיבי, "מדובר בחוק מיותר שראש הממשלה בנימין נתניהו עומד מאחוריו. נתניהו רוצה להפוך את הסכסוך לדתי וזה עלול להצית את האזור. לא יהיה מצב שקול המואזין לא יושמע. אולי לראש הממשלה לא נחמד עם קריאת המואזין בג'יסר א-זרקא אותו הוא כנראה שומע בביתו בקיסריה, אבל לא יעלה על הדעת שבגלל זה הוא יטריף את כל המערכת למרות שמספר שרים בממשלתו התבטאו נגד החוק".



אמש, במהלך ישיבת מליאת הכנסת, מצא חברו של ח"כ טיבי לסיעה, ח"כ טאלב אבו ערר, דרך מקורית למחות נגד הצעת חוק המואזין, שיזמו חברי הכנסת רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) ומוטי יוגב (הבית היהודי), כשעמד על דוכן הנואמים וסלסל בערבית את קריאת המואזין "אללה ואכבר, אללה ואכבר". בתגובה השמיע ח"כ יהודה גליק מעל הדוכן שיר מהמקורות.



 


בתגובה לדברי ח"כ טיבי, פנה יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ רוברט אילטוב ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגדו. "אחמד טיבי התראיין היום לרשת אלמיאדין בלבנון המזוהה עם ארגון הטרור חיזבאללה בנוגע לחוק שלי, חוק המואזין. אחמד טיבי קרא לכל הציבור הערבי בישראל לנהוג בסרבנות כלפי החוק ואף לצאת למרד נגד מדינת ישראל. אחמד טיבי מסית ללא הרף ציבור שלם נגד מדינת ישראל בשירות ארגוני טרור שקוראים להשמדת ישראל", אמר ח"כ אילטוב..

לדבריו, "מדובר בגיס חמישי שכל פועלו ומרצו מתועלים למען פגיעה והסתה נגד מדינת ישראל ובריבונותה. אפעל בכל המישורים על מנת שבוגדים ומחבלים לא יהיו שליחי ציבור בכנסת ישראל".